هفته دفاع مقدس نقطه اوج و یادآور عزت و عظمت ایران است

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل گفت: هفته دفاع مقدس نقطه اوج و یادآور عزت و عظمت ایران در مقابل ابرقدرت‌های جهان است.

داور نوری گفت: جنگ ایران و عراق در ظاهر تقابل ۲ کشور بود اما در واقع عراق را کشورهای بزرگ استعماری پشتیبانی می‌کردند که همگی در برابر ایران صف‌آرایی کرده بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه ایران در هشت سال دفاع مقدس عظمت و بزرگی خود را به رخ جهانیان کشید، می گوید: هیچ‌گاه خاطره هشت سال جنگ نابرابر ایران در مقابل عراق به فراموشی سپرده خواهد شد و جانبازان و شهدای ما سند افتخار و حقانیت ما در برابر استکبار جهانی هستند.

به گفته او، ایران در هشت سال دفاع مقدس با نثار بهترین جوانان خود از کیان این مرز و بوم دفاع کرد و به همگان نشان داد، می‌توان عزت کشور را حفظ کرد بدون آنکه حتی وجبی از آن را به دست بیگانگان سپرد.

نوری سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل را یادآور روزهای افتخار و غرور این کشور اعلام کرد و گفت: اردبیل از همان روزهای آغازین دفاع مقدس با اعزام نیروهای خود به مرزها به همگان ثابت که آذربایجان سر ایران است و هرگاه کشور نیاز به نیروهای بسیج جان بر کف داشت، اردبیل و آذربایجان کوتاهی نکردند.

به گفته او، ما نباید در این برهه که استکبار جهانی در فضای مجازی آماده تاخت و ساز به فرهنگ ما است، اجازه دهیم این افتخارات و جانفشانی‌ها به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید با بازگویی آن در فضاهای مجازی و گسترده جوانان را با این آموزه‌ها بیش از پیش آشنا کنیم.

نوری در ادامه می گوید: جنگ هشت ساله ایران و عراق مختص یک گروه و قشر خاص نیست بلکه تمام ایران در این پیروزی بزرگ سهیم هستند و باید زوایای این قهرمانی در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان و نوجوانان ما آموخته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل دفاع مقدس را یک مکتب بزرگ درس‌آموزی اعلام کرد و گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی کشور برای استقلال خودمان بهره ببریم تا تحت سلطه نباشیم و به قدرت دفاعی بزرگی در دنیا تبدیل شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار