کاهش منابع آب در استان اردبیل جدی است

استاندار اردبیل کاهش ذخایر و منابع آب جاری و زیرزمینی در این استان را جدی خواند و خواستار چاره‌اندیشی تخصصی و اقدامات کارشناسی برای مدیریت بهینه آب شد.

سیدحامد عاملی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در بخش کشاورزی استان اردبیل، معیشت و شغل بسیاری از جمعیت این استان را مرتبط با حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: بدون آب مطمئن و پایدار، کشاورزی مقدور نیست.

استاندار اردبیل در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ استان اردبیل با بیان این که ظرفیت‌های کشاورزی استان اردبیل تاکنون مغفول مانده است، گفت: باید علت عقب ماندگی استان اردبیل در همه حوزه‌ها به خصوص در زمینه کشاورزی با وجود این همه ظرفیت ریشه یابی و علت یابی شود.

عاملی می‌گوید: ما تاکنون در زمینه اقتصادی و تامین حداقل زندگی و معیشت مردم نتوانسته‌ایم به جایگاه لازم و بایسته برسیم و در این زمینه بخش کشاورزی بیشتر مغفول مانده است.

او همچنین گفت: مردم استان اردبیل با وجود این همه ظرفیت به خصوص در بخش کشاورزی، نباید گرفتار تامین نیاز‌های اساسی و معیشت خود باشند و باید تلاش کنیم که با خلق ثروت در این عرصه، علاوه بر تامین معیشت مردم، به جنگ اقتصادی دشمن هم برویم.

استاندار اردبیل با اشاره به جایگاه بالای کشاورزی در بحث درآمدزایی در کشور‌های دیگر گفت: با تدبیر و همت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، ما نیز می‌توانیم به جایگاه واقعی خود در عرصه کشاورزی برسیم به شرطی که به صورت جهادی کار کنیم.

عاملی گفت: تاکنون مسائل استان اردبیل به خوبی بیان شده و اکنون زمان عمل است و باید با برگزاری جلسات عملیاتی، طرح‌های مهم ثروت آفرین به خصوص در بخش کشاورزی را اجرا کرده و به نتیجه برسانیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.