المشاط: برخلاف ۶۰ سال گذشته، انقلاب کنونی ما به سوی استقلال است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با گرامی داشت هشتمین سال پیروزی انقلاب یمن تاکید کرد مردم این کشور در راه انقلاب خود فداکاری و ایثار بسیاری انجام دادند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (چهارشنبه) در سخنانی با تبریک هشتمین سالروز پیروزی انقلاب این کشور به رهبران و مردم یمن اعلام کرد پس از گذشت ۸ سال از مبارزات جاودانه انقلاب، مردم یمن حق دارند به پایداری، فداکاری‌ها و پیروزی در راه عزت خود ببالند.

براساس گزارش المیادین او در ادامه سخنان خود گفت: انقلاب ما را از میدان بیماری و فقر به میدان استقلال خواهد برد. من با اطمینان به مردم خود اعلام می‌کنم که انقلاب ما از یک انقلاب وجودی به انقلابی برای آزادی و سازندگی برای استقلال و ثبات کشور تبدیل شده است.

او از سرکردگان جنگ علیه یمن نیز خواست محاصره و تحریم را کنار بگذارند و همانگونه که یمن راه صلح را در پیش گرفته است راه صلح را در پیش بگیرند و از بازگو کردن دروغ‌های تکراری و جنگ افروزی دوری کنند.

المشاط خطاب به سرکردگان جنگ گفت: من از سران جنگ می‌خواهم که به سرعت اعتمادسازی کنند و این باید با رفع محاصره، تبادل اسرا و پرداخت حقوق آغاز شود.

رئیس شورای راهبردی یمن همچنین از جامعه بین المللی، شورای امنیت و سازمان ملل خواست که از گزینه‌های جدی و واقعی صلح حمایت کنند و تاکید کرد جامعه بین المللی باید فوراً شروع به اصلاح رفتاری کند که به عنوان رفتاری مانع تراشی، ناامیدکننده و مغرضانه انجام داده است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی مردم یمن در اعتراض به بی‌کفایتی‌های دولت «عبد ربه منصور هادی» در عرصه‌های داخلی و خارجی وبرخوردار نشدن از ثروت منابع گاز و نفت کشورشان، تظاهرات گسترده در مناطق مختلف کشورشان برگزار کردند که سرانجام سلسله اعتراضات در سپتامبر همان سال به ثمر نشست و با تسلط جنبش مردمی انصارالله بر صنعاء، پایتخت یمن، منصور هادی از کار برکنار شد و به عربستان گریخت. بدین ترتیب، انقلاب ۲۱ سپتامبر به عنوان یک دستاورد بزرگ و راهبردی در تاریخ یمن ثبت شد.

تنها ۶ ماه از انقلاب یمنی‌ها گذشته بود که عربستان با تأسیس ائتلافی متشکل از ۱۷ کشور جهان تجاوز نظامی علیه یمن را آغاز کرد. اقدام غیر قانونی و ضد حقوق بشری عربستان در راه اندازی یک جنگ خانمان سوز علیه مردم  یمن نشان داد که انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور در واقع به مثابه تیر زهرآگینی بوده که بر قلب خاندان ریاض نشسته و آن‌ها را به شدت خشمگین ساخته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
ای‌ملت‌ومردان‌وزنان‌غیور،درودخداورسول‌خداوهمه‌ی‌ازاده‌مردان‌واقعی‌‌دنیابرشرف‌وغیرت‌‌ومردانگی‌شما‌واجرکم‌عندالله‌وعندالرسول.ومرگ‌برظالمین‌
آخرین اخبار