در مصاحبه اختصاصی با شبکه چینی مطرح شد

تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی‌سازی تحریم‌های غرب

رئیس جمهور اسلامی ایران ارتقای روابط بین کشور‌هایی که تحت تحریم هستند را اقدامی بزرگ در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا و غرب دانست.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان» در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن تاکید بر ایجاد روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه، آن را راهکاری برای خنثی سازی تحریم‌های غرب عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه روابط بین ایران و کشور‌های منطقه می‌تواند بسیاری از تحریم‌های غرب را خنثی کند گفت غرب از تحریم به عنوان سلاح استفاده می‌کند. آن‌ها قبلا نیروی زمینی می‌آوردند و اقدام نظامی انجام می‌دادند. اما امروز این شکل تهدیدات به تحریم‌های ظالمانه تغییر کرده است که صورتی از جنگ علیه ملت هاست.

رئیس جمهور بر روابط بین کشور‌هایی که تحت تحریم هستند تاکید کرد و آن را اقدامی بزرگ در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا و غرب دانست.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه به پیشرفت‌های بزرگ ایران به رغم تحریم‌های آمریکا و غرب اشاره و گفت: آمریکایی‌ها انتظار این سطح از پیشرفت را نداشتند. با این حال و علیرغم تحریم‌ها، ما متعهد و متمرکز برای حرکت به سمت پیشرفت‌های بیشتر در بسیاری از عرصه‌های مختلف در کشورمان به شکلی متعهدانه و استوار با تقویت روابط با کشور‌های دوست مثل چین، روسیه و کشور‌های آسیای میانه هستیم.

وی با تاکید بر پایان دوران یکجانبه گرایی، همکاری ایران، چین، روسیه و دیگر اعضا در سازمان همکاری شانگهای، سازمان اوراسیا و سازمان همکاری اقتصادی (اکو) را عاملی برای ایجاد قدرت‌های جدید و آغاز دوران چند جانبه گرایی دانست.

رئیس جمهور در انتها روابط تهران و پکن را ریشه دار توصیف و بر اجرای جامع توافق ۲۵ ساله بین ایران و چین در قالب تعهدی قوی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۱
هم شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.
آخرین اخبار