مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد؛

هزینه ۱۳ میلیارد تومانی برای ساخت و ساز مساجد در کردستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ۱۳ میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز مساجد هزینه شده که یک و نیم میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل درآمد موقوفات بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز در نشستی با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: وقف یک احسان بی منت است که واقفان بدون هیچ چشم داشتی در اختیار نیازمندان قرار می دهند.

حجت الاسلام کاروند افزود: در طول یکسال گذشته اقدامات خوبی از محل درآمد موقوفات در استان انجام شده که از جمله آن هزینه ۱۳ میلیارد تومانی در حوزه ساخت و ساز مساجد است که یک و نیم میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل درآمدموقوفات بوده است.

او‌گفت: اهدای دام سبک در ۵۱ روستا از دیگر اقدامات اوقاف است که محرومین و نیازمندان آن روستاها شناسایی و از چهار راس تا ۱۶راس به آنان دام سبک(گوسفند) اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: توزیع پنج هزار و۷۰۰ سبد معیشتی، پرداخت کمک معیشتی نقدی به ۲ هزار ماموستا در استان که هر سه ماه یکبار انجام می‌شود، کمک مالی به نیازمندان و تهیه لوازم التحریر در آغاز سال تحصیلی جدید از دیگر اقدامات اوقاف است.

کاروند همچنین به برنامه‌های دهه وقف اشاره کرد و گفت: همایش یاوران وقف، برپایی نمایشگاه وقف، اهدای ۲ هزار بسته معیشتی، افتتاح کارگاه خیاطی درمریوان و برگزاری نشست های تخصصی از جمله برنامه های دهه وقف در استان است.

او اضافه کرد: اوقاف استان به حوزه اشتغال و کارآفرینی ورود پیدا کرده و ۱۰مورد کارگاه خیاطی در شهرستان‌های سنندج، مریوان، قروه و سقز راه‌اندازی و بصورت رایگان در اختیار متقاضیان اشتغال قرار داده است.

در حاشیه این نشست مناسبت گرامیداشت دهه وقف نمایشگاه وقف در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.