خدمات رسانی هلال احمر یزد در طرح ملی امداد و نجات تابستانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۱۸۲ تیم هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات تابستانه به حادثه دیدگان خدمات رسانی کردند.

محسن حرازی زاده یزدی گفت: ارائه خدمات امدادی به ۴۳ حادثه جاده ای، ۱۰ حادثه شهری، چهار حادثه کوهستان، ۱۲ حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۹ مورد خدمات حضوری، یک حادثه ریزش آوار و پنج مورد خدمات مناسبتی از مهمترین خدمات هلال احمر استان در سه ماهه دوم سال جاری و طرح ملی امداد و نجات تابستانه بوده است.

او می‌گوید: در این عملیات‌ها چهار هزار و ۲۴ نفر دچار حادثه شدند که ۱۴۷ نفر در حوادث جاده ای، ۴۰ نفر در خدمات حضوری، هزار و ۲۰۲ نفر در خدمات مناسبتی، ۲۲ نفر در حوادث شهری، دو هزار و ۶۰۸ نفر در حوادث سیل و آب گرفتگی، یک نفر در حادثه ریزش آوار، چهار نفر در حوادث کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

به گفته حرازی زاده یک نفر به صورت سرپایی خدمات مورد نیاز خود را از عوامل امداد و نجات هلال احمر استان دریافت کرد و ۳۷ نفر از مصدومان حوادث مختلف با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

او گفت: در میان نجات یافتگان ۲۰ نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، سه نفر در خدمات حضوری، ۱۲ نفر در خدمات مناسبتی و سه نفر در خدمات شهری بودند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده ۹۲۸ نفر در سه ماه تابستان است و ۱۲۰ بسته غذایی میان در راه ماندگان و آسیب دیدگان از حوادث از طرف هلال احمر توزیع شد.

حرازی زاده گفت: در مجموع ۱۸۲ تیم عملیاتی با حضور ۶۲۶ نفر نجاتگر و امدادگر با بکارگیری ۶۵ دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی در عملیات‌های سه ماهه دوم امسال در سطح استان مشارکت داشتند.

او می‌گوید: بیشترین حوادث در سه ماهه گذشته در شهرستان‌های تفت و اردکان و ابرکوه و مرکز استان شهر یزد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۵ دقیقه و ۳۳ ثانیه و مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۱۸ دقیقه و ۱۲ ثانیه اعلام کرد.

به گفته حرازی زاده، در طول این مدت ۲۸ مورد عملیات رها سازی از سوی تیم‌های عملیاتی به وسیله ست‌های نجات این جمعیت صورت گرفته است و کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار