برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر در کرمانشاه

مردم مومن و ولایت‌مدار کرمانشاه امروز یکشنبه به مناسبت ۲۸ صفر سالرزو رحلت جانسوز ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتی (ع) با حضور در مسجد جامع این شهر به سوگواری و عزاداری پرداختند.

عزاداران در ابتدای این مراسم دعای زیارت حضرت محمد (ص) و سپس دعای زیارت قبور متبرکه "بقیع" که محل دفن حضرت امام حسن مجتبی (ع) و چهار امام معصوم (ع) است، خوانند.

مراسم رحلت جانسوز حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، «بهمن امیری مقدم، استاندار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) و دیگر مسئولان و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

حضور اقشار مختلف جامعه از همه رده‌های سنی پیر، جوان، کودک و نوجوان به ویژه بانوان در این مراسم از ویژگی‌های بارز مراسم عزاداری پیغمبر اسلام (ص) بود که نشان از ارادت خالصانه همه اقشار مردم استان کرمانشاه به رسول گرانقدر اسلام (ص) است.

نوحه خوانی، مداحی، خواندن آیات قرآن مجید و سخنرانی از دیگر برنامه‌های رحلت جانسوز ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در این مراسم بود.

گفتنی است در این مراسم عزداران با سر دادن لبیک یا حسین (ع) با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند و رویداد‌های آشوب گران در روز‌های اخیر را نیز محکوم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.