تلاش عراق برای برگزاری دور جدید مذاکرات بین ایران و عربستان

وزیر خارجه عراق اعلام کرد این کشور ارتباط خود با ایران و عربستان را نزدیک نگه می‌دارد تا نشست‌های دوجانبه به سطوح سیاسی برسد.

فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با اشاره به برگزاری پنج نشست بین تهران و ریاض در بغداد، اعلام ک این کشور به تلاش‌های خود برای میانجی‌گری در راستای نزدیک‌تر کردن عربستان و ایران ادامه می‌دهد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی «رووداو»، او در گفتگو با این شبکه ضمن اشاره به تداوم میانجی‌گری‌های عراق بین دو کشور گفت: «دو طرف تاکنون پنج نشست در بغداد برگزار کرده‌اند که در سطوح اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند. اکنون اختلاف نظر در همین مورد (سطح گفت‌وگوها) است».

وزیر امور خارجه عراق افزود: «با طرف‌های ایرانی و عربستانی ملاقات کردم و در حال تلاش برای تغییر سطح امنیتی مذاکرات به سطح سیاسی بین وزرای خارجه هستیم؛ اما این بحث در حال حاضر ادامه دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

حسین درخصوص اینکه نشست در سطح وزرای خارجه چه زمانی خواهد بود، گفت: «قبلا هم گفته بودم که ما گفتگو‌ها را ادامه می‌دهیم. دو طرف تاکنون پنج نشست و دیدار رسمی داشته‌اند، اما اولاً این نشست‌ها در سطوح سازمان‌های اطلاعات بوده و ثانیاً محتوای جلسات به طور رسمی اعلام نشده است. ما منتظریم و ارتباط‌مان را با هر دو طرف ادامه می‌دهیم».

چندی پیش یک مقام وزارت خارجه عراق که به نام وی اشاره نشده است، اعلام کرد ششمین دور گفتگو‌های ایران و عربستان که قرار بود در اواخر ماه ژوئیه برگزار شود به دلیل حمله حامیان جریان صدر به پارلمان عراق و منطقه سبز بغداد و ایجاد تنش سیاسی در این کشور به تعویق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار