هوشیار:

حدود ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است

مدیرکل بهزیستی فارس جمعیت سالمند این استان را حدود ۵۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت:۵۷۰ نفر از آنان در مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی زندگی می‌کنند.

محمدرضا هوشیار در نشست روز جهانی سالمندان گفت: تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان است که با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه‌های خانواده اعلام شده است.

او گفت: ۹مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و ۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به تشکیل شورای سالمندان با دستور و نظارت استاندار فارس، گفت: صدور قطعی کارت منزلت سالمندان، بیمه تکمیلی سالمندان، الزام سازمان‌ها به اجرای برنامه‌های اکرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، غربالگری بیماری‌هایی از قبیل دمانس، فشارخون، شنوایی، بینایی و. از مصوبات این شورا است و تاکنون در این راستا ۴۵۰۰ کارت منزلت سالمندی برای سالمندان استان تهیه و توزیع شده است.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: گسترش محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشارکت زنان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در خصوص آشنایی با پدیده سالمندی برای آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبک زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند است.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین تصویرسازی نقش مثبت و پر برکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راهکار‌های مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی، مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس نیز از رونمایی کتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سکوت و دکتر عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی ۱۲ جلد از کتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براکلهرست خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ب همین خیال باش که بازنشستاگان رو خانوادگی بفرستن امام هشتم اونم با هواپیما بدبختی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
یعنی ما هم جزی از این ۵۳۰ هزار نفریم راستی دیروز رادیو شیراز اخبار میگفت که خبری خوش واسه بازنشستگان تامین اجتماعی وام میدن ب بازنشستگان اگه راست میگن بازنشستگان رو خانوادگی بفرستن به زیارت امام هشتم اونم با هواپیما وام به چه درد مردم سالمند میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ایا ما هم که ۶۰ ساله هستیم جزی از سالمندان هستیم مادری سانمند دیروز رادیو میگفت که ۶ دختر دارم ۴ پسر دارم اما یکیشون ی زنگ نمیزنن ب مادرشون اشمون رو دراورد مادر سالمند ثبت ش نکنید ی وقت هر چی باب تبتون نیس ثبت ش نمیکنید