خدمت بین دانا مطرح کرد؛

لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای خدمت رسانی به سالمندان گیلانی

مدیرکل بهزیستی گیلان بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمت رسانی به شهروندان ارشد سالمندترین استان کشور تأکید کرد.

سید مهدی خدمت بین دانا به مناسبت روز جهانی سالمندان، این روز را فرصتی مغتنم برای نکوداشت تلاش‌های سالیان متمادی آن‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: نسل حاضر بتواند میراث گرانسنگ گذشتگان را بی کم و کاست به دست آیندگان بسپارد.

به گفته او، گیلان با سهم ۱۵.۶۹ درصدی جمعیت بالای ۶۰ سال خود از کل جمعیت این اقلیم، سالمندترین و تنها استان کشور قلمداد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان کاهش ولادت، افزایش طلاق، بیکاری، پایین بودن تعداد ازدواج‌ها و مهاجرت جوانان گیلانی را از مهمترین دلایل سالمندی این استان دانست و گفت: توجه جدی به نگاه آینده نگرانه معطوف به بسته شدن پنجره جمعیتی و فرصت طلایی کشور در سال ۱۴۲۵ و گیلان در ۱۴۱۵ ضروری است.

آقای خدمت بین دانا لزوم فراهم آمدن زیر ساخت‌های لازم برای خدمت رسانی به شهروندان ارشد این خطه را در طی سنوات آتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این مهم در افق دستیابی به محیط‌های دوستدار سالمند میسور خواهد بود.

او شعار امسال روز جهانی سالمندان، بنا به پیشنهاد سازمان ملل متحد را «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» اعلام و تصریح کرد: نگاه عمیق‌تر جامعه به مشارکت مغفول مانده زنان سالمند در عرصه‌های مختلف و تاب آوری شایان تحسین آن‌ها در مواجهه با یک جهان در حال تغییر از ورود فناوری‌های دیجیتال به عرصه‌های گوناگون زندگی گرفته تا بحران کووید ۱۹ اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان

بیش از ۴۵۴ هزار نفر سالمند در گیلان زندگی می‌کنند که حدود ۶۰ هزار نفر از این تعداد معادل ۱۱ درصد جمعیت سالمندان استان تنها زیست هستند؛ یعنی به تنهایی زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.