انجام بیش از ۳۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری طرح کنترل بازار در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد ۳ هزارو ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان انجام شده است.

هاشم علایی گفت: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات، بر اساس برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد‌های اجباری)، در شش ماهه اول سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان اداره کل انجام گرفته که نسبت به برنامه عملیاتی مصوب ۵۵ درصد تحقق عملکرد داشته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل می‌گوید: در همین مدت و در قالب طرح طا‌ها تعداد ۶۳ مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده‌ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه‌های صنایع غذایی و کشاورزی نساجی و چرم، بسته بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی مهندسی پزشکی در استان انجام شده است.

علایی گفت: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده، به واحد‌های صنفی مراجعه کرده و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.