آخرین اخبار از زلزله ۵.۴ ریشتری خوی؛ تعداد مصدومان به بیش از هزار تن رسید / حدود ۴۰ پس لرزه طی ۳۰ ساعت

زلزله‌ ۵.۴ ریشتری صبح دیروز منطقه ایواوغلی شهرستان خوی خسارت های مالی بر جای گذاشت و تعدادی از مردم را نیز مصدوم کرد.

صبح دیروز زلزله ای به قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه در عمق ۱۰ کیلومتری منطقه ایواوغلی شهرستان خوی رخ داد که خسارت هایی بر جای گذاشت.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور ۲ شهرستان خوی و سلماس بیشترین آسیب را در این زمین لرزه دیدند.

تا شب گذشته تعداد مصدومان این زمین لرزه ۵۲۸ نفر اعلام شد و ۲۰۰ واحد مسکونی  بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت دید.

همچنین دیروز بیش از ۳۰ پس لرزه شهرستان خوی را لرزاند که بزرگترین آنها زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/۶ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۲ دقیقه بود.

رئیس جمهور نیز دیشب در گفت‌وگوی تلفنی با محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین سرپناه مناسب برای زلزله‌زدگان این استان پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران هم طعم پس لرزه های خوی را چشید

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران که برای سرکش به وضعیت زلزله زدگان به شهرستان خوی سفر کرده در حین بازدید با پس لرزه ای مواجه شد و واکنش او را در پی داشت.

۱ سال پیش
مردم زلزله زده از خدمات ارائه شده رضایت دارند

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی از شهرستان‌های توانمند در حوزه مدیریت حوادث غیرمترقبه است و مردم در دیدارهای صورت گرفته، از خدمات دریافتی اظهار رضایت دارند و تاکنون کمکی از استان‌های دیگر دریافت نکرده‌ایم.

او گفت:علاوه بر بازدید و حضور مستمر مسوولان استانی، در یک روز گذشته، مسوولان کشوری از جمله وزیر بهداشت، رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از منطقه بازدید کرده‌اند و تمام امکانات برای کمک رسانی به مردم زلزله زده در نظر گرفته شده است.

معتمدیان بیان کرد: با توجه به تاکید وزیر کشور درمورد جبران خسارت‌ها، کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی و ارزیابی خسارت زلزله اخیر به واحد‌های مسکونی هستند.

۱ سال پیش
مردم تمایلی به اسکان در اردوگاه هلال احمر ندارند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه مردم در مناطق زلزله زده تمایلی به اسکان در اردوگاه ایجاد شده توسط هلال احمر نداشته بنابراین برای اسکان آنها، چادر در اختیارشان قرار گرفته تا در محیط‌های باز منازل خود آنها را برپا کنند.

او گفت: امدادگران عضو تیم‌های سحر جمعیت هلال احمر (سفیران حمایت روحی، روانی) نیز از امروز در منطقه حضور یافته و در منازل مردم مشغول ارائه خدمات و کمک به مردم برای بالا بردن سطح تاب آوری و آموزش برای برپایی چادر‌های اسکان در مناطق ایمن هستند تا در صورت پس لرزه، خطری متوجه افرادی که در چادر‌ها ساکن هستند، نباشد.

 

۱ سال پیش
تمامی مصدومان زلزله خوی خدمات درمانی دریافت کرده اند

بهرام عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از هزار و ۱۰۰ مصدوم زلزله خوی خدمات درمانی دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر نیاز به عمل جراحی داشته‌اند. اورژانس نیز با ۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مصدومان خدمات ارائه داده و در صورت نیاز، از استان‌های همجوار هم اتوبوس درخواست می‌شود

۱ سال پیش

بهرام عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با تعدادی از مصدومان زلزله در بیمارستان های آیت الله خویی و قمر بنی هاشم شهرستان خوی عیادت کرد.

عین اللهی در این بازدید بر تسریع در ارائه خدمات و اقدامات درمانی و رفع مشکل همه مصدومان زلزله شهرستان خوی در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

عیادت وزیر بهداشت از مصدومان زلزله خوی

۱ سال پیش
حدود ۴۰ پس لرزه طی ۳۰ ساعت در خوی ثبت شد

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران از ساعت چهار بامداد چهارشنبه تاکنون (۳۰ ساعت) حدود ۴۰ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت کرده است.

این پس لرزه ها بیشتر بین ۲.۵ تا سه ریشتر قدرت داشته‌اند و افزون بر نصف این پس لرزه ها با این قدرت بوده است.

همچنین افزون بر ۱۰ پس لرزه با قدرت بین ۳ تا ۳.۵ ریشتر در حدود ۳۰ ساعت گذشته در خوی ثبت شده است.

علاوه بر ثبت پس لرزه ۳.۸ ریشتری، زمین لرزه ۴.۶ ریشتری نیز بعد از ظهر دیروز در خوی به ثبت رسید که بیشترین قدرت را پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد روز گذشته، در منطقه بوده است.

۱ سال پیش

امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عمدتا از ۱۲ روستای بخش مرکزی خوی برآورد اولیه انجام گرفته است که ۶۱۲ واحد مسکونی روستایی بین ۲۰ درصد تا صد در درصد خسارت دیده اند.

وی افزود: ۱۱۲ واحد مسکونی روستایی در شهرستان خوی ۱۰۰ درصد تخریب شدند، ۵۰۰ واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند و ۱۲ روستای بخش مرکزی خوی بطور مستقیم درگیر زلزله هستند.

آخرین اخبار از زلزله ۵.۴ ریشتری خوی؛ تعداد مصدومان به بیش از هزار تن رسید

۱ سال پیش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.