استاندار اصفهان:

امروز دانشمندان ایران اسلامی در دنیا جزو بهترین ها محسوب می شوند

استاندار اصفهان گفت: امروز هر تصمیمی که در دنیا گرفته می شود یک طرف آن باید ایران اسلامی باشد که این از مولفه های اقتدار کشور ما محسوب می شود.

سیدرضا مرتضوی امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با رییس جمهور هنگام بهره برداری از مجتمع بزرگ ۲۵ هزار رأسی دامپروری در شهرستان جرقویه، افزود: سن امید به زندگی از ۵۲ سال در سال ۵۶ به ۷۵ سال در جمهوری اسلامی رسیده است که نشانه ارتقاء بهداشت، خدمات درمانی، تغذیه مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب‌تر است؛ امروز خدمات گسترده و بی‌شماری در جمهوری اسلامی به مردم ارائه می‌شود که باید قدردان این خدمات باشیم.

او با اشاره به خدمت رسانی در آب، برق، گاز و شبکه‌های مخابراتی در سراسر کشور ادامه داد: زیرساخت‌های موجود در ایران در مقایسه با زیرساخت‌های دیگر کشورها، جزو سه کشور اول دنیا محسوب می‌شود؛ جمهوری اسلامی در بسیاری از این موارد و زیرساخت‌ها در جایگاه اول دنیا قرار دارد و در برخی از آن‌ها نیز در رده‌های دوم و سوم است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان ایران اسلامی در دنیا جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند و هیچ کاری در حوزه‌های علمی وجود ندارد که دانشمندان ایرانی بخواهند آنرا انجام دهند و نتوانند.

او بیان کرد: جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته با وجود تحریم‌های سنگین به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرده و اقتدار پهبادی ایران اسلامی در دوران تحریم‌ها بدست آمده است؛ در حالی که پروژه امروز دشمنان این است که با این الگوی موفقی که امروز بر خلاف نظرات غرب و شرق در دنیا ایجاد شده از هر طریق ممکن مقابله کنند و نگذارند پایدار بماند.

او ادامه داد: این جنگ و منازعه از ابتدای پیروزی انقلاب با ملت ایران شروع شده است و همچنان ادامه دارد و دشمنان در توطئه‌ها و کودتا‌های مختلف تلاش کردند که با شکل گیری این الگو مقابله کنند.

مرتضوی بیان کرد: امروز به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادگی و حضور جوانان و نوجوانان و مردم پولادین در این سال ها، ملت ایران خارج از طراحی نظام سلطه ورود کرد و با اراده خود همه این دشمنان را کنار زد و درخشید و هر کدام از اقشار جامعه از جمله کشاورزان، روستاییان و عشایر با تامین امنیت غذایی به عنوان پایه اصلی استقلال کشور در این موفقیت‌ها سهمی دارند.

او با بیان اینکه روستاییان و عشایر یکی از بخش‌های مهم جامعه محسوب می‌شوند افزود: زیرساخت‌های بسیاری از پیشرفت‌هایی که امروز در مملکت ما رخ داده به برکت وجود روستاییان و عشایر است و نقش این قشر از جامعه در مبارزه با طاغوت و دوران دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید نسبت به ماموریت خود در زمینه ارتقاء خدمت رسانی در بخش‌های مختلف و ایجاد رفاه مناسب در جامعه و بویژه برای روستاییان و عشایر به ماموریت‌ها و وظایف خود بخوبی عمل کنند.

او اظهار داشت: مدیران و کارگزاران نظام و بویژه دولت سیزدهم هم باید با یک نگاه مجاهدانه وارد میدان شوند و مسائل مردم را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند و با هماهنگی و همدلی و از طریق راه‌های قانونی و اعتبارات دولتی این مسائل را حل کنند.

مرتضوی تصریح کرد: مردم دولت را از خودشان می‌دانند و هر گونه ضعف و کاستی را در خدمات رسانی تحمل می‌کنند، اما برخی مسئولان جهاد تبیین را که رهبر معظم انقلاب بطور مداوم بر آن تاکید دارند را فراموش می‌کنند.

او اضافه کرد: سفر‌های شهرستانی از زمان استقرار مدیریت جدید در این استان شروع شده است و مسائل و مشکلات شهرستان‌ها با کمک فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورا‌ها و شهرداران مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

با حضور استاندار اصفهان و در جلسه ویدئو کنفرانس با رییس جمهور به مناسبت روز روستا و عشایر مجتمع بزرگ ۲۵ هزار رأسی دامپروری جرقویه در این شهرستان در مساحت ۲۱ هکتار افتتاح شد.

شهرستان جرقویه که درجنوب شرق اصفهان واقع است، تیر ۱۴۰۰ با تصویب وزارت کشور از مرکز استان جدا و مستقل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.