ضرورت حفظ و حراست از آثار تاریخی روستای ارنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در بازدید از روستای ارنان، بر حفظ و حراست از آثار تاریخی این روستا تأکید کرد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از آثار تاریخی روستای ارنان امری مهم است، گفت: سنگ‌نگاره‌های کوه ارنان مهریز یکی از جاذبه‌های دیدنی باغشهر تاریخی مهریز است که تاریخچه و قدمت آن به عصر آهن یعنی ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد و همواره موردتوجه باستان شناسان و گردشگران بوده است.

او از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در محدوده سنگ‌نگاره‌های ارنان را ثبت محدوده، نصب تابلو و نظارت بر عدم دخل و تصرف و تخریب این سنگ‌نگاره‌ها بیان کرد و افزود: برای حفظ و حراست از آثار و بنا‌های تاریخی و فرهنگی به همکاری و همراهی مردم، مسئولان و ساکنان هر محل و منطقه بیش از گذشته نیاز است.

آخوندی از پروژه مرمتی قلعه ارنان بازدید کرد و گفت: قلعه ارنان پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر و معرفی تاریخ کهن این دیار دارد و بدین منظور مرمت استحفاظی آن برای پیشگیری از آسیب به ماهیت قلعه لازم و ضروری است.

قلعه ارنان که سال ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۴۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در اواخر شهریور امسال مرمت آن به‌صورت پوشش سقف، اجرای دیوار خشتی و چینه‌ای، استحکام‌بخشی، کاهگل بدنه و پشت‌بام آغاز شده و در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار