روزانه بین ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰ مرسوله وارد استان قزوین می‌شود

مدیرکل اداره پست استان قزوین گفت: به طور میانگین روزانه بین ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰ مرسوله وارد استان می‌شود که با کمک ۷۰ نامه رسان توزیع می‌شوند.

مرادی نرگسی مدیرکل اداره پست استان قزوین گفت: در سال‌های گذشته مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران ارسال و از آنجا به کل کشور توزیع می‌شد که خوشبختانه با تدابیر شرکت ملی پست وایجاد هاب پستی؛ فرآیند خدمت و توزیع به موقع و سریع‌تر انجام می‌شود.

مرادی نرگسی با اشاره به توزیع بیش از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار مرسوله پستی در استان قزوین عنوان کرد: اداره کل پست استان قزوین از ۱۷ مهر سال گذشته تا امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۲۰ مرسوله پاکت و ۷۵۷ هزار و ۲۲۴ مرسوله پاکت و جعبه در سطح استان توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بین ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰ مرسوله وارد استان می‌شود، گفت: بیش از ۷۰ نامه‌رسان فعال در اداره پست داریم که کار توزیع شهری در کل استان را به صورت مویرگی انجام می‌دهند.

مدیرکل اداره پست استان قزوین نحوه ارسال مرسولات اذعان کرد: پیرو آیین‌نامه‌های ابلاغی به اداره پست؛ پس از دو مرحله مراجعه مامور پست به در منازل باید پاکت‌ها و سرویس‌های پیشتاز به مدت ۵ روز در باجه معطله نگهداری شوند تا فرد برای دریافت مراجعه کنند.

مرادی نرگسی تصریح کرد: دفعات مراجعه مامور پست و مدت نگهداری مرسولات در باجه معطله برای اسناد مختلف متفاوت است مانند مرسولات خودرویی که شامل کارت ماشین و کارت سوخت است، مقرارت متفاوتی دارند و حداقل باید تا سه ماه در این باجه نگهداری شوند و در صورت عدم مراجعه شخص تحویل‌گیرنده بر اساس مقررارت ابلاغی مرسوله بعد از گذشت زمان قانونی به فرستنده بازگشت داده می‌شود.

به گفته وی، اداره کل پست استان قزوین با ۲۱۷ واحد شهری و روستایی شامل ۶۰ دفتر پستی در شهر قزوین، ۱۵ دفتر پستی در شهرستان‌های حومه و ۱۴۲ واحد پستی روستایی با فعالیت ۲۱۵ نیروی انسانی رسمی و شرکتی به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

مرادی نرگسی با بیان اینکه اداره کل پست استان با بیش از ۲۸۰ قرارداد با موسسات دولتی و ادارت وابسته در تعامل است، افزود: این اداره ضمن تعامل با بسیاری از شرکت‌های خصوصی و صنعتی در شهر صنعتی البرز و تاکستان؛ به طور ویژه مجری توزیع شرکت چرخ خیاطی کاچیران در سراسر کشور و شرکت یاتاقان بوش به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده یاتاقان در خاورمیانه است.

مدیرکل اداره پست استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه طی ۶ ماهه گذشته توانستیم رتبه هفتم کشور در زمینه رشد درآمدی با رشد ۵۸ درصدی درآمد و رتبه هشتم در توزیع سرانه مرسوله در سطح کشور را کسب کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

مرادی نرگسی ابراز کرد: اداره کل پست استان با ۲۸۸ واحد پستی فعال و ۱۶ خط پیگیری داخل استانی تلاش می‌کند بر اساس حجم مرسولات در سطح استان فعالیت خود را به صورت روزانه برنامه‌ریزی و توزیع کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی چندین هاب (قطب) پستی از مهر ماه سال گذشته تاکنون گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی و استفاده از خط تبریز که امسال به ظرفیت اداره پست اضافه شد، روزانه مرسولات را از استان قزوین به استان‌های زنجان، اردبیل، تبریز و ارومیه و بالعکس جابجا می‌کنیم.

برچسب ها: پست قزوین ، نامه رسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.