استاد حوزه و دانشگاه:

اگر در کنار هم و با هم باشیم، در مقابل نظام سلطه جهانی موفق خواهیم بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: غائله اخیر به دنبال وجود و بروز اتحاد میان مسلمانان جهان در مراسم بزرگ اربعین و حتی حضور اهل سنت و غیرمسلمانان ایجاد شد که با هدف شکست این اتحاد بزرگ بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر اصفهان به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: برای آگاهی درباره پیامبر اکرم (ص) و شناخت ایشان بهترین منبع قرآن است، چرا که قرآن سیمای کتبی پیامبر (ص) است.

او افزود: خداوند در قرآن دو مورد را علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرده است؛ نخستین مورد رحمت خدا و دومین آن، اخلاق خوش او است، در اخلاق نیز بد دهان نبودن و غلیظ القلب یا سنگ‌دل و بی‌رحم نبودن علت این موفقیت بوده است.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: در موضوع رحمت در قرآن مطرح شده است که اگر می‌خواهید جامعه‌تان مشمول رحمت شود باید احسان کنید، چرا که یک جامعه محسن مشمول رحمت پروردگار عالم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انس با قرآن نیز یکی دیگر از عوامل نزول رحمت است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب تربیت است، اما اصول ثابت مورد نیاز زندگی در آن وجود دارد که باید در مدیریت شهر از آن استفاده کرد.

او با بیان اینکه اخلاق دومین عامل موفقیت پیامبر (ص) بود، گفت: ادب در گفتار عامل مهمی در اخلاق است؛ پرخاشگری، هتاکی، بی‌احترامی می‌تواند آتشی را شعله‌ور کند و باید مسائل و ایرادات را با زبان منطق مطرح کرد.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در رابطه با پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که ایشان فحاش، عیب‌جو و اهل تملق نبودند، تأکید کرد: پیامبر (ص) از جنس مردم، دل‌رحم، رئوف و رحیم بودند، ما نیز در ابعاد مختلف باید عاقلانه دلسوزی کرده و باید مراقب باشیم که از مردم جدا نشویم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکید آیات و روایات موضوع وحدت، تصریح کرد: باید با وجود اختلاف سلیقه، در کنار یکدیگر حضور داشته باشیم که این امر در اداره امور شهر نیز بسیار مهم است.

او با بیان اینکه اگر در کنار هم و با هم باشیم، در مقابل نظام سلطه جهانی موفق خواهیم بود که این موضوع بر اساس آیات الهی درباره وحدت تعریف می‌شود، ادامه داد: امروز در مقابل موج عظیم رسانه‌ای غرب راهی جز اتحاد و وحدت برای موفقیت وجود ندارد، چرا که سرنخی را گرفته و موارد دیگر را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: غائله اخیر به دنبال وجود و بروز اتحاد میان مسلمانان جهان در مراسم بزرگ اربعین و حتی حضور اهل سنت و غیرمسلمانان ایجاد شد که با هدف شکست این اتحاد بزرگ بوده است؛ این وحدت خطری است که دشمن احساس کرده و به دنبال شکستن آن است و باید بسیار مراقبت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم انسجام و هماهنگی در اداره امور شهر، عنوان کرد: اگر توانمندی مناطق و بخش‌های مختلف شهر در کنار هم قرار گیرد می‌توان کار‌های زیادی را پیش برد، قرار گرفتن بخش‌های مختلف شهر در کنار هم باید یکی از سیاست‌های اجرایی باشد و از توانمندی‌های یکدیگر برای پیشبرد امور استفاده شود که در این صورت این ظرفیت‌ها اثربخش خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.