معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از مساجد آغاز شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت افزایش سرانه کتابخوانی در استان، گفت: کارهای فرهنگی به خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از مساجد آغاز شود.

رضا ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه انجمن‌های کتابخوانه‌های عمومی با اشاره به برخی رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با نقش مساجد در توسعه مباحث فرهنگی، اظهار کرد: وجود حدود یک هزار و ۳۰۰ کانون مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه گذاری مباحث فرهنگی است.

وی با اشاره به تصویب اختصاص ۱۵ هزار جلد کتاب برای مدارس شبانه روزی آذربایجان‌غربی در جلسه مشترک استاندار آذربایجان‌غربی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: امیدواریم این امر با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی هرچه سریعتر عملیاتی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: تحقق این امر می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی در عمق ۳۰ کیلومتری مناطق مرزی داشته باشد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در بحث کتابخوانی، گفت: تمرکز بر روی کتاب‌های الکترونیکی توجه ویژه‌ای می‌طلبد که باید در دستور کار قرار گیرد.

هزینه در بحث کتابخوانی، سرمایه گذاریست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه، یادآور شد: هزینه در بحث کتابخوانی، سرمایه گذاری است.

علیرضا نوروزی با مثبت تلقی کردن هر گونه اقدام در راستای افزایش کتابخوانی در جامعه، اضافه کرد: نباید کل سیستم کتابخانه، صرفا در تقویت کتابخانه‌های عمومی خلاصه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که اغلب کتاب فروشی‌های در استان، غالبا به مراکز فروش لوازم التحریر تبدیل شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خواستار اراده ایده‌های جدید و کار آمد برای تقویت کتابخوانی در سطح جامعه شد و اظهار کرد: از هرگونه ایده کارساز در این راستا حمایت می‌کنیم.

اجرای کارشناسی گذر فرهنگی، جایگاه کتاب را در جامعه احیا می‌کند

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای فرهنگی گذر فرهنگی در استان، گفت: این امر می‌تواند جایگاه کتاب در جامعه را احیا کند.

عبداله مددی با اشاره به ضرورت اختصاص محلی مناسب و جذاب برای گذر فرهنگی، تاکید کرد: محل مورد نظر باید شرایط رفت و آمد مناسبی را نیز دارا باشد تا شاهد استقبال شهروندان از آن باشیم.

وی خواستار مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط در امر توسعه کتابخوانی در جامعه شد و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های سمن‌ها برای افزایش مشارکت مردمی در این حوزه بهره‌مند شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همچنین خواستار ایجاد شرایط لازم برای بهره مندی دانش آموزان و دانشجویان از گذر فرهنگی شد و افزود: لازم است تا تبلیغات مناسبی نیز در رسانه‌ها برای جذب مردم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار