تلاش‌های بی‌سرانجام شبکه‌های معاند فارسی زبان برای روشن نگه‌داشتن آشوب‌ها

شبکه‌های خبری فارسی زبان با فروکش کردن آشوب‌های چند هفته گذشته همچنان به زوایای مختلف این حوادث می‌پردازند تا بلکه به خیال خام خود مانع از خاموش شدن شعله‌های آشوبی که د کشور ایجاد کردند، شوند.

متمرکز شدن برنامه‌ها و بخش‌های خبری شبکه‌های خبری فارسی زبان ازجمله «اینترنشنال»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «صدای آمریکا» بر روی آشوب‌های بسیار محدود اندک نقاط کشور نشان از آخرین تلاش‌های این رسانه معاند در جهت روشن نگه‌داشتن آشوب‌ها در سطح کشور و به دنبال آن ایجاد فشار بر ایران و زمینه‌چینی برای وضع تحریم‌های جدیدتر دارد.

آشوب‌های چند هفته اخیر سطح کشور که به دنبال فوت خانم «مهسا امینی» و خبرپراکنی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای شبکه‌های زنجیره‌ای معاند فارسی زبان ایجاد شده بود هم‌اینک به پایان رسیده و خاموش شده است. اما اگر مخاطب این شبکه‌ها باشید مشاهده می‌کنید که آن‌ها به خصوص شبکه سعودی اینترنشنال همچنان با اختصاص بخش‌های خبری ویژه به آشوب‌های ایران همچنان حوادث و تحولات کشور را دنبال و پیگیری می‌کنند.

اما در این بین نکته جالب توجه و سوال برانگیز این است که علی‌رغم پایان آشوب‌هایی که توسط این رسانه‌های معاند در سطح کشور ایجاد شده بود این رسانه‌ها همچنان سعی در القاء این پیام به مخاطبان خود دارند که آشوب‌ها و درگیری‌ها همچنان در نقاط مختلف کشور ولو با شدت و ضعف‌های متناوب ادامه دارد تا از این مسیر بتوانند جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی تحت فشار قرار بدهند.

این در حالی است که در میان رسانه‌های معاند فارسی زبان، روش و شیوه فعالیت «اینترنشنال» با سایر رسانه‌ها نظیر «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا» و ... بسیار متفاوت است. این رسانه با بهره‌بردن از تکنیک‌های آلمان نازی در تهیه، تولید و انتشار اخبار ایران استفاده می‌کند به صورتی که «یوزف گوبلز» وزیر تبلیغات «هیتلر» اعتقاد داشت دروغ هرقدر بزرگ‌تر باشد مردم بیشتری آن ر ا باور می‌کنند. بر این اساس می‌توان به راحتی متوجه شد که این شبکه سعودی از عنصر اغراق و بزرگ‌نمایی در انتشار اخبار خود برای مخاطبان استفاده می‌کند.

موضوع دیگری که رسانه‌های خبری فارسی زبان بیگانه آن را به شدت دنبال می‌کنند زمینه‌سازی برای انزوای ایران در جامعه جهانی و سپس فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای وضع تحریم‌های بیشتر و گسترده‌تر است. از روی می‌توان متوجه شد که چرا این رسانه‌ها به خصوص اینترنشنال سعودی چرا در جریان آشوب‌های اخیر کشور تا این اندازه اخبار حوادث و تحولات سطح کشور را پوشش رسانه‌ای داده است.

البته نه تنها شبکه سعودی اینترنشنال بلکه سایر شبکه‌های خبری فارسی زبان ازجمله «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا» و ... نیز کاملا مجهز و آماده وارد عرصه جنگ خبری علیه جمهوری اسلامی ایران شدند. به صورتی که از ترفند بمباران اطلاعاتی و خبری علیه اذهان و افکار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استفاده می‌کنند. روشی که هرچند خیلی غیرانسانی و غیراخلاقی است، ولی در عمل برای برافروخته کردن آتش آشوب و درگیری‌ها از طریق عصبانی کردن و تحت تاثیر قرار دادن مردم بسیار مفید و موثر است.

برای همین هم بود که بلافاصله بعد از اعلام خبر فوت خانم «مهسا امینی» به ناگاه شاهد بودیم که تمامی شبکه‌های خبری فارسی زبان بیگانه با قطع برنامه‌های عادی خود و با اختصاص دادن بخش‌های خبری ویژه فضای رسانه‌ای کشور را در دست گرفته و زمینه‌های التهاب و آشوب در سطح کشور را فراهم کردند.

حال بعد از روشن شدن عداوت و دشمنی رسانه‌های بیگانه و عدم صداقت رسانه‌های خبری فارسی زبان و همچنین فروکش کردن آشوب‌هایی که ساخته و پرداخته اتاق‌های فکر رسانه‌های غربی و دشمنان جمهوری اسلامی بوده به خوبی مشخص شده که کارویژه و ماموریت این رسانه‌ها بحران‌زایی و کمک به التهاب آفرینی در جامعه ایران بوده و هست.

در پایان باید گفت این جنگ رسانه‌ای در شرایطی سالهاست بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که انقلاب اسلامی با سابقه ۴۰ ساله، قدرت خود را در منطقه و جهان تثبیت کرده و به عنوان سد قوی و قدرتمند در برابر دنیای غرب و استعمار متجاوز آمریکا ایستادگی می‌کند و بار‌ها نشان داده که از مقاطع حساس و خطرناک تاریخی و بحران‌هایی که توسط دشمنان برای آن ایجاد شده به سلامت عبور کرده و خواهد کرد.

منبع: دفاع پرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
برای بصیرت بخشی و بیداری اذهان عمومی و روشنگری از کل اتفاقات رخ داده چه برنامه ایی داریم وگرنه در برابر فریب دادن مردم در جنگ رسانه ایی قافیه را باخته ایم و لکه های این خسارت بازی میکنن
آخرین اخبار