۳۱ روستای احمدفداله دزفول آبرسانی می‌شود

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۳۱ روستای احمدفداله دزفول با دستور ویژه رییس جمهور و تخصیص اعتبار مورد نیاز، از آب شرب باکیفت و پایدار برخوردار می‌شوند.

محمدرضا کرمی نژاد  با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خوزستان در کل منطقه دارای شبکه آب رسانی است، گفت: رییس جمهور در سفر شهریور گذشته به خوزستان برای افتتاح طرح آبرسانی غدیر، از منطقه محروم احمدفداله دیدن کرد و دستور ویژه برای حل مشکل این منطقه را صادر کرد.

او می‌گوید: پیرو بازدید و دستور رییس جمهور برای حل مشکل آب ۳۱ روستای منطقه احمدفداله ۵۰۰ میلیارد ریال برای عملیاتی کردن این دستور رییس جمهور تصویب شد که ۵۰ درصد از این اعتبار توسط وزارت نیرو، ۱۰ درصد توسط قرارگاه محرومیت زدایی و ۱۵ درصد توسط امور عشایر خوزستان باید تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: وجود زیرساخت‌های مناسب آب رسانی در سطح منطقه موجب شده تا با توسعه شبکه، امکان آب رسانی به مناطق عشایری وجود دارد.

 آقای کرمی نژاد گفت: تاکنون بازدید‌های فنی برای توسعه شبکه آبرسانی به روستا‌های کوهستانی و محروم احمدفداله انجام شده و با اجرای مطالعات روند اجرای آبرسانی آغاز می‌شود.

رییس جمهور ۱۱ شهریور امسال با حضور در منطقه احمد فداله بخش شهیون دزفول مشکلات این منطقه محروم در شمال استان خوزستان را بررسی کرد.

منطقه احمد فداله در میان رشته‌کوه‌های زاگرس در بخش شهیون دزفول واقع شده که اهالی آن عشایر بختیاری و سادات هستند؛ روستا‌های این منطقه از کمبود امکانات رنج می‌برند.

عشایر بختیاری در منطقه فداله عمران ضمن استقبال از رییس جمهور، مشکلات خود را نظیر نبود جاده، بیکاری، مسکن، بهداشت و درمان، فضای آموزشی و تامین علوفه دامی با رییس دولت سیزدهم مطرح کردند.

آیت الله رئیسی نیز با حضور در جمع عشایر منطقه قول داد به مسائل و مشکلات این منطقه به ویژه آب و جاده رسیدگی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.