استان همدان رتبه چهارم سالمندی کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: این استان رتبه چهارم کشوری را در زمینه جمعیت سالمند دارد.

 حسن رضانیا در نشست اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان افزود: سالمندی مرحله ای از عمر انسان است و افزایش جمعیت سالمند در یک کشور به معنای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت زندگی، توفیق در بخش درمان و افزایش امید به زندگی است.

او گفت: البته یکی از اشکالات مهم این موضوع این است که نتوانستم در گروه های مختلف سنی، باروری و جمعیت جوان به خوبی تمرکز و تعادل بخشی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با توجه به تاخیر در تصویب و ابلاغ «سند سالمندی» در بودجه امسال اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است با این حال به علت تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، متولیان اجرای این سند در استان می توانند با نمایندگان همدان در خانه ملت برای حساس کردن آنان نسبت به اهمیت این موضوع و پیش بینی اعتبار ویژه برای اجرای این سند در بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه رایزنی کنند.

رضانیا  گفت: در راستای اجرای سند سالمندی باید برای هر یک از دستگاه های اجرایی یک اولویت پیش بینی شود تا هر یک از نهادها بر اساس آن حرکت کنند.

او گفت: خانواده پایه و رویکرد اصلی دولت سیزدهم است اظهار داشت: نباید سالمند را از خانواده جدا ببینیم یعنی هر امکان و ظرفیتی که برای سالمند پیش بینی می کنیم برای خانواده آنها نیز دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، یک کارگروه زیر بنایی است و نتایج و عملکرد این مجموعه باید به سایر کارگروه ها و شوراهای فعال در استان نیز تسری یابد.

رضانیا گفت: با توجه به اهمیت این کارگروه، تصمیمات آن می تواند در بخش های مختلف نیز تاثیر گذار باشد بنابراین باید به کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک کارگروه مادر توجه شود.

او گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان می تواند در زمینه ورزش، جمعیت و مسائل اقتصادی مطلب و پیام داشته باشد بنابراین تلاش شود جایگاه و اهمیت این کارگروه را بالا برده و کارگروه به حاشیه ای رانده نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: جان، سلامت و امنیت جسمانی و روانی افراد جامعه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می شود که باید مصوبات این جلسه کاربردی و به عنوان یک مصوبه از همه دستگاه ها مطالبه شود.

رضا نیا گفت: در ارائه برنامه ها می توان بر مشارکت مردم نیز حساب باز کرد که همه دستگاه باید نمایندگانی را با عنوان کارشناس و رابط به این کارگروه معرفی کنند.

او گفت: برای ارایه هر یک از برنامه ها ضمانت اجرایی و قوانین الزام آور دیده تا از نظر قانونی دستگاه مکلف به اجرای آن شوند و در صورت اجرایی نکردن برنامه ها، دستگاه متولی مواخذه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نظارت بر امنیت محصولات کشاورزی در این استان از ضریب بالایی برخوردار است و در این راستا باید کمیته ای تشکیل و تعامل بین معاونت غذا و دارو و جهاد کشاورزی افزایش یابد.

رضا نیا گفت: دانشگاه علوم پزشکی در جریان بحران کمبود آب برای بررسی کیفیت و سلامت آب مصرفی مردمی اقدامات شایسته ای انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.