قرارگیری چهارمحال و بختیاری در رتبه هشتم کشوری در پرداخت تسهیلات ازدواج

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال آمار پرداخت تسهیلات ازدواج در استان ۸۹ درصد بود و در شش ماه نخست امسال این آمار به ۵۸.۶ درصد رسیده است و در رتبه هشتم کشور قرار داریم.

طهماسب شیروانی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۴ درصد جمعیت استان جوانان بودند و بیشترین جمعیت بین ۲۰ تا ۴۵ سال بودند که رتبه ۱۵ کشور از لحاظ جوانی جمعیت را داشتیم.

وی افزود: همچنین میانگین سن ازدواج از حدود ۲۵ سال در سال ۹۵ به ۲۷.۵۲ سال در ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده و میانگین سن طلاق نیز از ۳۲ سال در سال ۹۵ به ۳۵ سال در ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

شیروانی اضافه کرد: نسبت طلاق به ازدواج در پایان سال ۱۴۰۰، ۲۱.۹ درصد بوده است یعنی از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود، البته این آمار نسبت به آمار کشوری یعنی ۳۵.۴ درصد، بهتر است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های بن، کیار و سامان از این لحاظ مطلوب نیست، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ رتبه ۱۷ ازدواج و رتبه ۳۰ طلاق را در کشور داشتیم.

شیروانی تصریح کرد: پارسال آمار پرداخت تسهیلات ازدواج استان ۸۹ درصد بوده و در شش ماه نخست امسال ۵۸.۶ درصد و رتبه هشتم کشور را داریم.

وی ادامه داد: در بازه‌های ۱۰ و ۲۰ ساله اخیر سن ازدواج و نسبت طلاق به ازدواج در استان افزایش یافته، اما همواره نسبت به وضعیت کشور بهتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.