۴۰۰ ماما در مراکز بهداشتی قم به بانوان خدمات ارائه می‌دهند

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم گفت: بیش از ۴۰۰ کارشناس ماما و مراقب سلامت در مراکز بهداشتی استان به بانوان خدمات خودمراقبتی رایگان ارائه می‌دهند.

معصومه فرشید مقدم به نقش سلامت بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بانوان به‌عنوان مولدان جامعه در جوانی جمعیت نقش بسزایی دارند و در امر فرزندآوری تاثیرگذار هستند، باید سلامت آن‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرشید مقدم اضافه کرد: بانوان به‌عنوان کسانی که نقش مادری و همسری دارند و به‌عنوان کسانی که ۹ ماه جنین را حمل می‌کنند و ۲ سال شیردهی دارند، باید از سلامت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار باشند.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم گفت: خودمراقبتی بانوان از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا بیش از ۴۰۰ نیروی ماما و کارشناس مراقبت سلامت در حوزه بهداشت خدمات رایگان از جمله آموزش و مراقبت‌های اولیه ارائه می‌کنند.

او ادامه داد: بر همین اساس باید برای سلامت بانوان از دوران بلوغ تا پایان سن باروری برنامه‌ریزی و سلامت بانوان را تامین نمود.

فرشید مقدم افزود: با توجه به این‌که ممکن است بانوان عوامل خطر داشته باشند، ولی خودشان مطلع نباشند، باید برای بررسی‌های دوره‌ای به مراکز بهداشت مراجعه نمایند.

 مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم با اشاره به شاخص‌های بهداشتی بانوان بعد از پیروزی انقلاب، بیان کرد: با توسعه بهداشت شاهد پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در امر سلامت زنان هستیم؛ امید به زندگی رشد قابل‌توجهی داشته و به بالای ۷۵ سال رسیده است.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده مرکز بهداشت قم افزود: با افزایش خدمات بهداشتی مرگ مادران باردار کاهش یافته و بقاء نوزادان ارتقای قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

برچسب ها: مراکز بهداشتی ، ماما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار