۲۵۰ تولیدکننده در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان قم حضور دارند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان با حضور ۲۵۰ تولیدکننده، امروز (سوم آبان‌ماه) در محل دایمی نمایشگاه‌های قم برپا می‌شود.

زینب عبداللهی با بیان اینکه این نمایشگاه تا جمعه هفته جاری برپاست،گفت: در این نمایشگاه، بانوان در حوزه‌هایی از جمله دانش‌بنیان، محصولات غذایی، صنایع‌دستی، پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی محصولات خود را عرضه می‌کنند و انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز فردا از آن بازدید خواهد کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به برنامه‌های حمایتی از کسب‌وکار بانوان، اضافه کرد: عرضه و فروش محصولات یکی از مشکلاتی است که بانوان تولیدکننده با آن مواجه هستند که در تلاش هستیم به‌صورت فصلی نمایشگاه‌هایی برای بانوان تولیدکننده برگزار شود.

عبداللهی با بیان این‌که ۲ مرکز خصوصی مشاوره کسب‌وکار به بانوان تولیدکننده ارایه می‌دهند، عنوان کرد: کسب‌وکار‌های خانوادگی نیز در این مجموعه نمایشگاهی خواهیم داشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با بیان این‌که در خلال نمایشگاه از مدیران استانی و ملی دعوت شده تا توانمندی بانوان را از نزدیک مشاهده کنند، افزود: در این نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان نیز در خلال فعالیت‌های فرهنگی برپا و برنامه‌های زنده فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

عبداللهی گفت: در این نمایشگاه دستگاه‌های که خدماتی در حوزه اشتغال برای بانوان دارند از جمله بیمه و مالیات حضور خواهند داشت تا بانوان با روند این مسایل مطلع شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: فضاسازی شهری و محیطی برای اطلاع‌رسانی انجام و بیش از ۱۵۰ بنر در سطح شهر نصب شده است.

به گفته عبداللهی، کارشناسان اصناف نیز در زمان برگزاری نمایشگاه حضور خواهند داشت تا کیفیت و قیمت محصولات را ارزیابی کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم همچنین از برپایی نمایشگاه دایمی عرضه محصولات خبر داد و افزود: بازارچه دایمی سبک زندگی ایرانی اسلامی در مسجد جمکران بنا و زمینه حضور کسانی که تمایل دارند، فراهم خواهد شد.

عبداللهی بیان کرد: انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فردا علاوه بر حضور در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان، ساعت ۱۵ نیز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشکده زن و خانواده و همچنین آغاز به کار پذیرش دوره دکتری رشته حقوق برای بانوان در دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت خواهد کرد.

عبداللهی با اشاره به ارایه تسهیلات در راستای حمایت از زنان تولیدکننده، بیان کرد: امسال تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از بانوان با بنیاد برکت منعقد و تاکنون ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بانوان تولیدکننده پرداخت شده است.

عبداللهی افزود: این تسهیلات از ۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده که در مجموع بیش از پنج میلیارد تومان به بانوان تولیدکننده پرداخت شده است.

او ادامه داد: شرط ارایه تسهیلات این است که تسهیل گر بنیاد برکت در محلی که قرار است کسب‌وکار راه‌اندازی شود حضور یابد و توانمندی بانوان را ارزیابی کند و مشخص شود که فرد از توانایی پرداخت اقساط برخوردار است.

به گفته عبداللهی، حدود یک هزار فعال در رشته‌های مختلف در استان قم شناسایی شده که به‌زودی بانک اطلاعات این تولیدکنندگان در قالب بانک اطلاعاتی تهیه خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۱۳۰ شهید استان قم نیز گفت: این اجلاسیه روز پنجشنبه هفته جاری در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار و از ۱۴ خانواده شهید تجلیل خواهد شد.

عبداللهی افزود: این اجلاسیه برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود و در این راستا با ۶۹ خانواده شهید زن استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشاوران بانوان دیدار کرده‌ایم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: در ۱۹ آبان‌ماه جاری اجتماع دختران دهه هشتادی در مجموعه ورزشگاهی شهید حیدریان ترتیب می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار