امدادرسانی هلال احمر کردستان به بیش از ۳۶ هزار حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان‌ گفت: در شش ماهه اول امسال امدادگران جمعیت هلال احمر به بیش از ۳۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.  

 دکتر پیام جلالی گفت: در شش ماه نخست سال جاری، در حوادث جاده‌ای به ۶۷۷ نفر، خدمات مناسبتی به ۳۵۲۷۱ نفر، برف و کولاک ۹۳، شهری ۱۸، ریزش آوار ۱۰، کوهستان ۲۰ و خدمات حضوری به ۱۵ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.  

او تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۲۲۸ مورد برشمرد و بیان داشت: در این مدت، سی هزار و ۵۲۰ نفر اسکان داده شده که از این تعداد سی هزار و ۴۹۷ نفر گرفتار جهت ارائه خدمات مناسبتی اسکان داده شده و ۲۳ نفر به دلیل حوادث جاده‌ای بوده است.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به عملیات امدادی و خدمات ارائه شده در حوادث شش ماه نخست سال جاری، ادامه داد: در طی این عملیات، مجموع کل نجات یافتگان ۱۳۲ نفر بوده که از این تعداد ۱۱۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

او افزود: در عملیات انجام شده، ۱۹۳ دستگاه آمبولانس، ۲۹۸ تیم عملیاتی یک هزار و ۳۲ نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شده و ۷۲ مورد عملیات رهاسازی و دو عملیات اطفای حریق توسط این جمعیت صورت گرفت.

دکتر جلالی گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم‌های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور‌های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.