رئیس هیئت شرکت معدنی صنعتی چادرملو گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی با عملکرد موثر و سنجیده اردکان را به یک شهر نمونه در کشور معرفی کنیم.

محمود صالحی رئیس هیئت شرکت معدنی صنعتی چادرملو در نشست شورای اداری شهرستان در دانشگاه اردکان گفت: زمانی که امام راحل در سال ۱۳۴۲ موضوع تشکیل حکومت اسلامی را در دنیا مطرح نمود تنها دو نوع حکومت شرقی و غربی بر دنیا حکمرانی می‌کرد.

او اضافه کرد: تشکیل حکومتی بر مبنای تعالیم بلند اسلام که کاملترین دین است و مبتنی بر آرای مردم، نوع جدیدی از حکومت بود که باعث از بین رفتن نظام سلطه و دیکتاتوری در دنیا شد.

صلاحی اظهارداشت: این نظام که برای تحقق آن قرن‌ها تلاش شده و حاصل زحمات همه انبیا و اولیا است با از خودگذشتگی و شهادت بسیاری از مردم حفظ شده و امروز ما حافظان و وارثان آن هستیم.

او با بیان اینکه مسوولیت در نظام اسلامی پست و مقام نیست بلکه جایگاه خدمت است، مسئولان شانی به جز خدمت رسانی به مردم ندارند یادآور شد: امروز حزب الهی‌ترین مدیر و مسئول کسی است که عملکردش بیشترین رضایتمندی را برای مردم به دنبال داشته باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه امروز هم همه برخورد‌ها بر سر این تمدن اسلامی است اظهار داشت: هم اکنون تمام مشکلات، ناشی از نداشتن شایسته سالاری مدیریتی است.

صلاحی گفت: با انتخاب مدیرانی که در همه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به حکمرانی شایسته رسیده اند می‌توان بزرگترین معضلات و مشکلات را حل کرد.

او، اردکان را یکی از شهر‌های با سابقه در تمدن و تدین اعلام کرد و گفت: ظرفیت قومیتی اردکانی‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی خلاقیت و حکمرانی شایسته بالاتر خواهد رفت.

صلاحی از تمام مدیران صنایع اردکان درخواست کرد که به کمک مردم شریف این شهرستان بیایند.

امام جمعه اردکان ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره شرکت چادرملو خواست که در کنار برگزاری جلسات و نشست‌های متعددی که با اقشار مختلف مردم دارند از مناطق مختلف شهر و بلکه شهرستان اردکان بازدیدی داشته باشند تا به صورت مستقیم مشکلات مختلف را ببینند.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر گفت: از شما می‌خواهیم که به خیابان‌های شهر و بیمارستان بروید و زیر ساخت‌های اردکان که گفته می‌شود ثروتمندترین شهر ایران است را ببینید که آیا این وضعیت شایسته مردم این شهر است یا نه؟!

او افزود: با توجه به شرایط اضطراری اردکان، در کنار طرح‌های بزرگ لازم است اقدامات فوری و کوتاه مدت جهت کاهش این مشکلات انجام شود.
فرماندار اردکان هم در ادامه به برخی مشکلات و آسیب‌های متعدد به مردم شهرستان اشاره و افزود: با قانونمندی و افزایش دانش در بین مردم و مدیران می‌توان از خیلی معضلات رهایی پیدا کرد.

حسین سبزواری ارتقا فرهنگ و دانش را در این مقطع زمانی الزامی دانست.

۲۵۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ واحد معدنی در اردکان فعال است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و این شهرستان از لحاظ مواد معدنی از مناطق‌های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.