جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محور‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محور‌های استان خبر داد.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در دومین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی که با حضور معاونین و روسای ستادی و تابعه برگزار شد، گفت: ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محور‌های مواصلاتی استان جانمایی شد.

او با بیان اینکه حدود ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به همراه ۳۵۰ نفر پرسنل برای طرح راهداری زمستانی در راهدارخانه‌های بین‌راهی استان مستقر می‌شوند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای آبان حدود ۶۰ درصد نیرو‌ها در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

جهانیان با بیان اینکه نمک، شن و ماسه در راهدارخانه‌های استان برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها دپو شده است، گفت: همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه‌های زمستانی استان اقدام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و یخ‌بندان در این گردنه ها‌ی استان وجود دارد، افزود: خدمات‌رسانی راهداری زمستانی به این نقاط را در اولویت اول قرار داده‌ایم تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید.

جهانیان به برگزاری جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با پلیس‌راه، اورژانس، هلال احمر، مدیریت هماهنگی امور بحران استانداری، ادارات کل همجوار استان و سایر دستگاه‌هایی که به‌نوعی در این راستا دخیل هستنند، هماهنگی‌های لازم برای همگرایی و تعامل انجام شده است.

او افزود: در طول گردنه‌ها و محور‌های برف‌گیر حدود ۱۰ دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به‌صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین‌ها رصد و محور‌ها پایش می‌شوند؛ بدین‌ترتیب در صورت بروز مشکل می‌توان به نزدیک‌ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار