اولاف شولتس: در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم

دولت آلمان همسو با سایر متحدان خود بار دیگر از افزایش تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در سخنانی از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان خبر داد.

او با اعلام همبستگی برلین با اغتشاشگران در ایران گفت: تحریم‌های اروپا مهم هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم.

او در پیامی توئیتری مدعی شد که اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب معترضان در ایران به دنبال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است.

پیشتر نیز مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده بودند و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده بودند.

در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهاد‌ها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکار‌های تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهاد‌ها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۱۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
اولاف شولتس پیت حلبی_اولاف شولتس پیت حلبی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
یه کمشو نگهدارین تحریماتون تموم نشه . چیزی ذخیره دارین یا نه. خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
سران اتحادیه اروپا منافع آمریکا را به منافع مردم کشورهای این اتحادیه ترجیح داده اند و زمانی از خواب غفلت بیدار خواهند شد که آمریکا آنها را به خاک مذلت افکنده است . ایران و اتحادیه اروپا میتوانند روابط اقتصادی مفید و برد برد داشته باشند ولی متاسفانه شیطان بزرگ (آمریکا و صهیونیست بین الملل ) در جهت سیاستهای استکباری مانع از همکاریهای این دو میشوند .
آخرین اخبار