مصرف روزانه حدود هفت تا هشت میلیون مترمکعبی گاز صنایع/ گازرسانی به ۱۷۸ روستای محروم

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به مصرف حدود هفت تا هشت میلیون مترمکعبی روزانه گاز صنایع استان، گفت : تلاش می‌کنیم گاز صنایع در فصل سرما پایدار باشد، اما برای تحقق این موضوع به همراهی مردم هم نیاز داریم.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه گازدار هستند، گفت : میزان مصرف این صنایع روزانه به حدود هفت تا هشت میلیون مترمکعب می‌رسد.

وی ادامه داد: عمده مصرف گاز صنایع مربوط به چند صنعت بزرگ از جمله نیروگاه، صنایع سیمان، صنایع پتروشیمی و... است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در فصل تابستان که مصرف بخش خانگی بسیار کم است محدودیتی برای تامین گاز صنایع وجود ندارد، تاکید کرد: در فصل سرما حدود ۷۰ درصد مصرف گاز به سمت بخش خانگی سوق پیدا می‌کند و با توجه به شرایط تولید و مصرف گاز، تنها پنج تا شش میلیون مترمکعب برای بخش صنعت باقی می‌ماند، از همین رو ناگزیر هستیم در شرایطی که مصرف خیلی بالا برود، بر اساس اولویت‌بندی که داریم گاز برخی صنایع را محدود کنیم.

وی اضافه کرد: در روز‌های بسیار سرد و یا وقتی که تداوم سرما را داریم، ممکن است مصرف بخش خانگی به ۱۲ تا ۱۳ میلیون مترمکعب در روز هم برسد که در این شرایط باز هم سهم بخش صنعت کمتر خواهد شد.

به گفته حسینی در فصل سرما با افزایش مصرف بخش خانگی و چنانچه محدودیتی برای مصرف گاز صنایع اعمال نشود، میزان مصرف گاز استان به ۱۸ تا ۱۹ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در فصل سرمای امسال تا حد امکان گاز پایدار مورد نیاز صنایع تامین شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیازمند همراهی مصرف کنندگان و خصوصا رعایت الگوی مصرف هم هستیم، زیرا در هر صورت اولویت اصلی ما تامین گاز پایدار برای بخش خانگی است.

حسینی با بیان اینکه قرارداد شرکت گاز برای تامین گاز صنایع برای هشت ماه از سال است و در شرایط محدودیت گاز صنایع باید از سوخت جایگزین استفاده کنند، یادآور شد: هماهنگی لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا در صورت محدودیت گاز صنایع، سوخت جایگزین آن‌ها تامین شود.

ادامه گازرسانی به روستاها

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : هم اینک ۱۷۸ روستای استان در حال گازرسانی، ۷۴ روستا در حال پیمان سپاری و ۲۱۳ روستای باقی مانده در دست طراحی است که تا پایان سال جاری کار پیمان سپاری آن‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۵۴۶ روستای استان، ۲ هزار و ۳۰۵ روستا دارای قابلیت گازرسانی است افزود: از مجموع روستا‌های واجد شرایط گازرسانی هزار و ۸۷۵ روستا گازدار شده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: در زمان حاضر ۸۶.۱ درصد از جمعیت روستایی کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با اتمام کار گازرسانی به روستا‌های در دست اقدام تا پایان امسال این میزان به ۹۱ درصد خواهد رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: با گازرسانی به ۲۱۳ روستای باقی مانده که هم اکنون در حال طراحی و پیمان سپاری است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ همه این روستا‌ها گازدار و تبدیل کرمانشاه به استان سبز اعلام شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه به عملکرد حوزه گازرسانی در مناطق شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون از ۳۳ شهر استان ۳۰ شهر گازدار است و تا پایان امسال شهر «ریجاب» هم گازدار می‌شود و گازرسانی به شهر «ازگله» نیز در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار