برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیون ریالی با خرید شارژ ۱۰ هزار تومانی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با ترفند فروش شارژ‌های ۱۰ هزار تومانی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان می‌کرد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: به دنبال مراجعه و ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان کرد: شاکی اظهار داشت جهت خرید شارژ تلفن همراه مشغول جستجو بودم که با یک آگهی مواجه شدم که مدعی بود شارژ را با تخفیف ویژه عرضه می‌کند، با نصب اپلیکیشن معرفی شده و پس از درج اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

این مقام انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های تخصصی مشخص شد فردی به بهانه فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به لینک دانلود اپلیکیشن از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام محترم قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: برای انجام یک خرید اینترنتی امن بررسی آدرس دقیق در قسمت نوار آدرس امری ضروری است، همچنین استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ درگاه بانکی نیز توصیه می‌شود، حتی الامکان در هنگام عملیات پرداخت یکبار رمز خود را در ثانیه‌های پایانی باقیمانده از اعتبار آن وارد نمایید تا با این کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمین سلب و گرفتار فیشینگ نشوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.