کلاهبردار اینترنتی در دام قانون

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند وام کلان در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چند نفر از همشهریان با دریافت مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که با تبلیغ وام کم بهره در یکی از شبکه‌های اجتماعی برخورد کردند.

او گفت: افراد شاکی متوجه شدند باید برای دریافت وام مبالغی را با عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده به حساب شخصی ناشناس واریز و کلاهبردار پس از دریافت این مبالغ دیگر پاسخگوی تلفن‌های قربانیان نبوده است.

سرهنگ ابوطالبی گفت: پس از دریافت اظهارات شاکیان و تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا این فرد کلاهبردار را در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال کردند.

او بیان کرد: تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره، قربانی این کلاهبرداران می‌شوند.

او تصریح کرد: مردم برای دریافت به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنند همچنین بانگ‌ها هیچ گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و شهروندان بدانند که این تبلیغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار