حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی:

فروشگاه آنلاین دائمی کتاب راه‌اندازی شود

مدیر موسسه اُم‌الکتاب گفت: فروشگاه آنلاین دائمی کتاب راه‌اندازی شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین کتاب‌های منتشر شده را در دسترس قرار دهد

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ابطحی؛ مدیر موسسه قرآنی «اُم‌الکتاب» در اصفهان، بیان کرد: آیه ۵۵ از سوره مبارکه «ذاریات» دربردارنده نکته مهمی است: «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ.» معنای آیه چنین است که: «پند ده، چراکه پند به مؤمنان سود می‌دهد.» اگر غفلتی در برخی موضوعات صورت می‌گیرد و بر اثر آن بسیاری از مباحث و مطالب نیک فراموش می‌شود به دلیل غفلت پنددهندگان است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما باید مستمر برای افکارعمومی گزارش داشته باشیم و در سایت‌های مختلف از تمامی مراحل انتشار کتاب‌ها از مرحله نوشتن تا مرحله چاپ و توزیع به مردم گزارش بدهیم تا عموم مخاطبان از آخرین و تازه‌ترین منشورات باخبر شوند. اگر چنین موقعیتی فراهم شود و مولفان نتیجه این کار را ببینند، خودشان پیش‌قدم می‌شوند تا گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی‌شان منتشر کنند.

وی ادامه داد: اگر یک نمایشگاه یا فروشگاه آنلاین دائمی کتاب راه‌اندازی شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین کتاب‌های منتشر شده را با قیمت مناسب در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد، موجب اتفاقات خوب در زمینه بهبود کتاب و کتابخوانی خواهد شد. در هفته کتاب می‌توان به‌عنوان یک الگو این پایگاه فروش آنلاین را ایجاد کرد، اما فعالیت آن نباید منحصر به هفته کتاب باشد و مردم باید بتوانند در طول سال به این پایگاه مراجعه کنند. 

مدیر موسسه اُم‌الکتاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون عصر سیطره فضای مجازی است، گفت: متأسفانه نسل جوان کاملا اسیر فضای مجازی شده است، اما بسیاری از همین نسل حتی در فضای مجازی به دنبال مطالب نو هستند و ممکن است زمان به آنها اجازه ندهد که در نمایشگاه کتاب به دنبال منابعی برای پاسخ به سوالاتشان بگردند. این طیف می‌توانند از پایگاه دائمی نمایشگاه یا فروشگاه کتاب، منابع مورد نیازشان را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام ابطحی اظهار کرد: برخی از سایت‌های اینترنتی فروش کتاب یا اعتبار ندارند یا اینکه پس از پرداخت اینترنتی وجه با مشکل مواجه می‌شوند و بعضا هم کتاب را به‌درستی و سر موعد ارسال نمی‌کنند و یا اینکه کتابی که به‌دست مخاطب می‌رسد، دچار اشکالاتی ازجمله پارگی جلد است. بنابراین ایجاد یک پایگاه آنلاین دائمی و معتبر برای کتاب ضروری است. امیدوارم همه ما بتوانیم به قدر وسعمان، عموم مردم و مخاطبان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم و به معرفی کتاب‌های خوب بپردازیم.

موسسه قرآنی «اُم‌الکتاب» نقش جهان اصفهان از سال ۱۳۵۹ پایه‌گذاری شد. از سال ۱۳۸۰ متخصصان حوزه علوم قرآنی در این موسسه برای احیای تفکر شیعه سریع‌ترین و جامع‌ترین موتور جست‌وجوی علوم قرآنی (ام‌الکتاب) را راه‌اندازی کردند. در این سایت بیش از ۱۴۰۰ داستان قرآنی، بیش از ۶۰۰ مقاله قرآنی و ۲۲ هزار مبحث قرآنی ذیل آیات قرآن به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی به صورت رایگان در دسترس پژوهشگران قرآنی قرار دارد. 

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار