امحاء پسماند‌های شیمیایی و دارویی در همدان

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از امروز امحاء پسماند‌های شیمیایی و دارویی مراکز بهداشتی و درمانی همدان آغاز می‌شود.

لیدا رفعتی در این خوصص گفت: پس از وقفه ایجاد شده در امحاء پسماند‌های دارویی و شیمیایی مراکز بهداشتی و درمانی این استان همدان و دپوی این پسماند‌ها امحاء این زباله‌ها بار دیگر از امروز آغاز می‌شود.

او افزود: یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، مراکز بهداشتی و درمانی هستند که تولیدکننده طیف وسیعی از انواع پسماند‌ها هستند و بی توجهی به مدیریت این گونه پسماندها، محیط زیست و سلامت انسان را به مخاطره می‌اندازد.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا سال ۱۳۹۸ یک شرکت به عنوان طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال فعالیت بود که بعد از اتمام قرارداد و باطل شدن مجوز شرکت مذکور دفع این زباله‌ها با مشکل مواجه شد. طی این مدت تلاش‌ها و مکاتبات بسیاری برای همکاری با شرکت‌های دیگر انجام گرفت، اما هر کدام از آن‌ها به دلایل مختلف به نتیجه نرسید.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ تن زباله دارویی و شیمیایی در مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد، تصریح کرد: با تلاش‌های معاونت بهداشتی استان و همکاری همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان هم اکنون تفاهم نامه همکاری بین شرکت رهپویان صالح اصفهان و کلیه بیمارستان‌های استان در زمینه امحاء پسماند‌های شیمیایی دارویی منعقد شده است.

رفعتی گفت: باتوجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند در زمینه نگهداری پسماند‌های شیمیایی و دارویی زمان تعیین نشده و به دلایل بهداشتی در این مدت به کلیه بیمارستان‌ها توصیه شد که نسبت به دپوی پسماند‌های یاد شده اقدام کنند تا پس از عقد قرارداد، امحاء پسماند‌های شیمیایی و دارویی انجام شود.

او بیان کرد: در هر مرحله بارگیری ۲.۵ تن پسماند شیمیایی و دارویی از استان همدان خارج خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.