مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر:

اتباع خارجی مقیم بوشهر در همان محل سرشماری شده ساکن شوند

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر گفت: اتباع خارجی مقیم دراین استان فقط در همان شهری که برگه سرشماری دریافت کرده‌اند سکونت کنند و در غیر این صورت برای آن‌ها تبعات قانونی به دنبال دارد.

راضیه علی‌پور مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر گفت: سکونت اتباع خارجی در شهرستانی غیر از شهرستان سرشماری شده مجاز نیست و در صورت دستگیر شدن از سوی نیروی انتظامی، از کشور طرد می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بهره‌مندی از امکانات آموزشی و بهداشتی برای تبعه‌های خارجی بر اساس برگه‌های سرشماری در همان شهرستان مهیا شده است، در زمان حاضر امکانی برای جابه جایی در سیستم تعریف نشده و انتقال آن‌ها به استان دیگر نیز منوط به موافقت استان مقصد بر اساس ظرفیت آن استان برای پذیرش اتباع است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر عنوان کرد: گناوه، دیلم و عسلویه شهرستان‌های ممنوعه این استان برای حضور اتباع خارجی هستند و هیچگونه امکان برای حضور آن‌ها در این سه شهرستان تعریف نشده است.

علی‌پور بدون اشاره به جمعیت اتباع خارجی ساکن در استان بوشهر یا ظرفیت این استان برای پذیرش آنها، اعلام کرد: مهلت برگ تردد همه افرادی که برگ سرشماری دریافت کرده‌اند تا تاریخ سی‌ام دی تمدید شده است.

وی اعلام کرد: تا کنون برای بیش از ۵۰۰ نفر شناسنامه ایرانی برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی ساکن در استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر با بیان اینکه اکنون طرح آمایش مرحله ۱۷در جریان است، به تبعه‌های خارجی ساکن بوشهر یادآور شد: آخرین مهلت تمدید کارت آمایش ۳۰ آبان ماه است و در صورت سهل‌انگاری در این زمینه با ابطال کارت حضور آن‌ها در کشور غیر قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.