معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اعطای تسهیلات ۱۲ درصد به معدن کاران برای خرید ماشین آلات خبر داد.

دارا فرامرزی گفت: به منظور توسعه معدن‌کاری و نوسازی ماشین آلات معدنی تسهیلات با سود ۱۲ درصد به معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۴۲ ماهه برای معدنکاران در نظر گرفته شده است، افزود: خرید ۳ مدل بیل مکانیکی، ۳ مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و ۲ مدل تراک معدنی تولید داخل (شرکت هپکو) از مهم‌ترین این ماشین آلات هستند.

فرامرزی می‌گوید: انعقاد قرارداد پس از بررسی و ارزیابی درخواست‌های ثبت شده از سوی صندوق صورت انجام می‌شود و مدت زمان تحویل دستگاه ها، از زمان عقد قرارداد ۵ تا ۱۲ ماه (متناسب با زمان ثبت نام) و پس از واریز پیش پرداخت (۲۰ درصد مبلغ) از سوی متقاضی خواهد بود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی را ۸۰ درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.

وی ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن را بیش از ۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

به گفته فرامرزی؛ ارزش سرمایه گذاری معادن موجود در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر است.

او افزود: معدنکاران این استان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.iranmico.com خود اطلاعات خود را ثبت و مدل دستگاه درخواستی را انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.