جمع آوری بیش از ۱۶ هزار قلم تجهیزات پزشکی غیرمجاز در قزوین

رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی گفت: امسال ۱۶ هزار و ۳۷۶ قلم انواع تجهیزات پزشکی مصرفی غیرمجاز در استان جمع آوری شد.

طاهره دینکانی رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی گفت: امسال ۱۶ هزار و ۳۷۶ قلم انواع تجهیزات پزشکی مصرفی غیرمجاز در استان شناسایی و از داروخانه ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی جمع آوری شد.

رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی ، ماسک، پد چشم، گاز استریل و دماسنج را از جمله تجهیزات پزشکی جمع آوری شده برشمرد و بیان کرد: تجهیزات پزشکی جمع آوری شده پروانه ساخت نداشته و همچنین فاقد برچسب اصالت بودند.

وی افزود: نظارت بر اصالت و کیفیت تجهیزات پزشکی مصرفی و غیرسرمایه‌ای برعهده اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی است.

رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی اضافه کرد: در کنار این موضوع، صدور پروانه ساخت تجهیزات پزشکی برای کالا‌های دارای ریسک سطح A و B نیز با این اداره می‌باشد.

به گفته دینکانی، از جمله این محصولات که صدور پروانه ساخت آن‌ها برعهده این اداره می‌باشد، می‌توان به انواع ماسک و گاز‌های طبی، دستکش‌های معاینه، دماسنج، اکسیژن ساز خانگی، تخت‌های آی سی یو و سی سی یو نیز اشاره کرد.

وی افزود: کار نظارت بر خرید و تامین ملزومات پزشکی مراکز درمانی نیز از دیگر وظایف این اداره به شمار می‌رود و در همین رابطه بازرسی‌های دوره‌ای و تصادفی از بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی هم انجام می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: در راستای حقوق شهروندان، طی بازرسی‌های صورت گرفته صورتحساب بیمارستان‌ها در رابطه با تجهیزات پزشکی با نرخ مصوب مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تفاوت قیمت به مدیر بیمارستان تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار مراتب به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.

شهروندان برای طرح شکایت در رابطه با اصالت، کیفیت و نرخ تجهیزات پزشکی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و یا به اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.