مستمری بگیران جدید بهزیستی چه کسانی هستند؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۴۰ هزار خانواده که در انتظار دریافت مستمری بودند جزو جامعه هدف بهزیستی قرار گرفتند.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور در ساری با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به جامعه هدف تلاش برای خلق کارنامه مطلوب در خدمت به جامعه هدف بهزیستی است، گفت: ارتباط موثر دولت با مجلس شورای اسلامی سبب شد بودجه سارمان بهزیستی ۴۷ درصد افزایش داشته باشد.

او افزود: ۱۴۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مستمری بودند که اکنون وارد چرخه حمایتی این سازمان شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اولویت ورود به چرخه حمایتی این سازمان افراد دارای معلولیت شدید و متوسط در دهک‌های پایین جامعه بودند.

بر اساس آماری که سازمان بهزیستی منتشر کرده است ۱۲۰ هزار خانواده که امسال به جمع مستمری بگیران اضافه شده اند افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید در دهک‌های اول تا هفتم بوده اند.

مبلغ مستمری برای خانوار‌های یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

علی محمد قادری گفت: برخی از این خانواده‌ها به صورت موردی از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کردند، اما اکنون مورد حمایت این سازمان قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: تلاش خواهد شد با حمایت‌هایی که دولت و مجلس از این اقشار می‌کند جمعیت پشت نوبتی دریافت مستمری با دریافت اعتبارات جدید وارد چرخه دریافت مستمری شوند.

بر اساس آمار۳ میلیون خانوار و ۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار