روزنامه العرب چاپ لندن در مقاله اي نوشت: طرفداران ديروز باراک اوباما كه اميد نجات آمريكا بدست وي را داشتند، به دشمنان امروز او تبديل شده اند و کساني که او را ناجي مي دانستند اکنون او را مجرم مي دانند و خواستار محاکمه او هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه العرب در اين مقاله به قلم عبد العزيز المقالح با عنوان "اوباما ... از محبوبيت گسترده تا محاکمه"، نوشت ميان اوباماي ساکن کاخ سفيد و اوباماي فعال اجتماعي سابق، ارتباط قابل ذکري وجود ندارد.

اکثر آمريکايي هايي که از اوباما حمايت مي کردند و به او به عنوان تنها نامزدي راي دادند که مي تواند در صورت به قدرت رسيدن اين خواسته ها را برآورده کند، مي گويند بين اوباماي جديد با اوباما قديم تفاوت زيادي وجود دارد. اين خواسته ها براي جامعه اي که از فقر رنج مي برد و ميزان بيکاري در آن افزايش مي يابد و ديگر نشانه هاي رفاه و آسايش ، پيشرفت علمي و صنعتي وجود ندارد و فقر و بيماري نارضايتي و احساس شديد ناشکيبايي به همراه دارد، ضروري شده است.

طرفداران ديروز باراک اوباما به دشمنان امروز او تبديل شده اند و کساني که او را ناجي مي دانستند اکنون او را مجرم مي دانند و خواستار محاکمه او هستند. اين در حالي است که اوباما از ميان نيروهاي مخالف خواسته هاي مردمي به دنبال حاميان و طرفداراني است تا با آنها انتخابات آينده را پشت سربگذارد و در قدرت باقي بماند.

به نظر مي رسد او ديگر آن انسان باهوش و مشتاق تغيير نيست بلکه واقعا انسان ديگري شده است که در چانه زني عليه حقوق بيماران و خواسته هاي سازمان هاي کارگري مهارت دارد.

اوباما در برنامه انتخاباتي خود وعده داده بود که در کنار مردم فقير آمريکا بايستد و براي برقراري اصل عدالت و برابري اجتماعي و ايجاد اشتغال براي ميليون ها بيکار تلاش کند اما اين برنامه انتخاباتي عملي نشد و فشارهاي سرمايه داري همه تلاش ها براي ايجاد اصلاحات را به شکست کشاند.

آمريکايي ها معتقدند ديگر فرقي بين برنامه دموکرات ها و جمهوري خواهان و بين اوباما و ديگر رئيس جمهوري که در ميان استقبال بي نظير مردمي و جهاني جاي او را در کاخ سفيد گرفته است، وجود ندارد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار