۲ شهر کردستان در وضعیت زرد کرونایی

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شهر های بانه و دهگلان دارای رنگ کرونایی زرد هستند.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهر‌های کشور شهر‌های با رنگ زرد کرونایی در کردستان از یک به ۲ مورد افزایش یافته و علاوه بر شهر دهگلان که در هفغته گذشته همچنان در وضعیت زرد بود شهرستان بانه به رنگ زرد  در آمده است.

 دکتر بهرام کندایی افزود: بر اساس این به روزرسانی‌ها در وزارت بهداشت شهرستان‌های بیجار، سروآباد، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان در وضعیت آبی قرار دارند.

او ادامه داد: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۲۰ آبان ماه جاری)، تعداد شهر‌های قرمز از ۱ به ۰ و نارنجی نیز از ۱۲ به ۷ کاهش پیدا کرده است و ۱۸۰ شهرستان وضعیت زرد و ۲۶۱ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

دکتر کندایی بیان کرد: جهت پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع بیشتر در استان اقدام نمایند.

او با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌های تنفسی در استان، در توصیه‌ای ابراز داشت: از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های این قبیل بیماری‌ها به ویژه COVID ۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.