مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

پرداخت مطالبات بیمه‌ای در دولت سیزدهم به روز شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: سیاست‌های کلان در حوزه سلامت به ویژه در دولت سیزدهم موجب شد تا پرداختی‌های این بیمه به روز باشد و در زمان حاضر گلایه ای در ارتباط با زمان پرداخت مطالبات نداریم.

دکتر یعقوب شیویاری مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای رضایتمندی گروه‌های هدف تلاش می کند، گفت: این سازمان روز به روز در ارائه خدمات مورد نیاز پیشقدم تر از قبل حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به دلیل مشکلات مالی، سازمان بیمه سلامت در پرداختی ها به مراکز طرف قرارداد خود با معضلاتی مواجه بود، اضافه کرد: به دلیل عدم پرداخت بهنگام مطالبات، موسسات طرف قرار داد چندان تمایلی برای همکاری با بیمه سلامت نداشتند، 

شیویاری با تاکید بر اینکه پرداختی ها با توجه به طی فرآیندها انجام می شود، ادامه داد: به ویژه مطالبات مربوط در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی تا مهر امسال پرداخت شده و در بیمارستان ها نیز حداکثر طی ۲ هفته اخیر نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

شیویاری با بیان اینکه پرداختی به موقع مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه ای به ویژه بیمارستانها می تواند به ارائه خدمات بهینه منتهی شود، افزود: عدم پرداخت مطالبات به داروخانه ها  مشکلاتی عدیده ای به لحاظ تامین و خرید داروهای مختلف به وجود می‌آورد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۸۸ موسسه طرف قرارداد در سطح استان اعم از بیمارستانی، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه با این اداره کل همکاری می کنند، ادامه داد: همچنین ۸۴ مرکز بهداشتی، درمانی و روستایی نیز برای بیمه شدگان روستایی خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اداره کل بطور میانگین روزانه یک میلیارد تومان پرداختی دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد این هزینه ها مربوط به خدمات ارائه شده در بیمارستانها شامل بستری و بستری موقت است و مابقی یعنی ۱۵ درصد نیز به بخش سرپایی اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.