بخشش ۳۶۰ میلیارد تومان از جرایم مالیاتی واحد‌های تولیدی در استان زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در نیمه نخست امسال ۳۶۰ میلیارد تومان از جرایم واحد‌های تولیدی استان بخشیده شده است.

 فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در جلسه پیگیری مشکلات مالیاتی واحد‌های تولیدی و صادراتی استان، گفت: طی ۲ سال گذشته ۲هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی واحد‌ها در این استان تقسیط شده است و در نیمه نخست امسال ۳۶۰ میلیارد تومان از جرایم مالیاتی واحد‌های تولیدی در این استان مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی گفت: اگر در کنار بخش خصوصی قرار گیریم نتایج مورد نظر مطلوب خواهد بود و در این بین تعامل با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به جد در سازمان امور مالیاتی استان پیگیری می‌شود.

شکوری با اشاره به مشکلات‌ها در وصول مالیات، خاطرنشان کرد: دسته بندی پرونده‌ها در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مورد توجه بوده و رسیدگی دقیق آن‌ها در دستور کار بوده، برخی از دستورالعمل‌ها نیازمند شفاف‌سازی و تراکنش‌های بانکی نیز یکی از مواردی است که ما نیز در مورد آن دغدغه داریم. ما همواره حق را به مردم می‌دهیم و در سازمان امور مالیاتی استان بر این موضوع تاکید داریم.

علی یگانه، رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه گفت: در شرایط غیر عادی و تحریم، حل مشکلات مالیاتی واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی و حمایت از آن‌ها در استان، نیازمند راهکار‌های اساسی است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در استان همواره شفافیت عملکرد داشته و در پرداخت مالیات خود پیشقدم بوده اند، افزود: بخش مالیاتی در تولید و صادرات و فعالیت‌های اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کوچکترین مشکل در این بخش واحد‌های تولیدی را دچار مشکلات عدیده‌ای در امور خود می‌کند.

یگانه با بیان اینکه وضعیت هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در حال حاضر از روند مثبتی برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: شفافیت در امور، مشکلات ۲ طرف را نیز حل خواهد کرد و این آمادگی در اتاق بازرگانی زنجان وجود دارد تا با همکاری و تعامل سازمان امور مالیاتی از میزان مشکلات فعالان اقتصادی بکاهد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش در بخش مالیاتی مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در استان که ناشی از اخذ مالیات بوده نیز باید اطلاع رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.