امام جمعه همدان:

بخشی از زکات به مدرسه سازی اختصاص یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: بخشی از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان، با هماهنگی شورای زکات برای مدرسه‌سازی هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی پیرامون برگزاری بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، گفت: هر شخص می‌تواند با اهداء حتی یک آجر در حرکت مبارک مدرسه سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی سهیم باشد.

او گفت: فرهنگسازی در جهت ترویج این حرکت ملی از وظایف ائمه جماعات است و بعد از دوران محدودیت های کرونایی و بازگشایی مراکز و اجتماعات، به ترویج این طرح مهم خواهیم پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان  با بیان اینکه این طرح نو به منظور حل مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش است، مطرح کرد امیدواریم روزی را شاهد باشیم که نیاز و کمبودی در حوزه فضاهای آموزشی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه برخی پولی که دارند هم خود از آن استفاده می‌کنند و هم دیگران از آن بهره‌مند می‌شود که مصداق این افراد خیران هستند، عنوان کرد: برخی وجودشان پر خیر و برکت و رحمت است و برای جامعه مظهر رحمانیت و خیر رسانی هستند.

او با تاکید بر اینکه قدم گذاشتن در مسیر خیر خدمت‌ رسانی رسانی توفیق بزرگی است که نصیب انسان می‌شود، گفت: کار خیرین مدرسه‌ساز باعث علم و علم‌آموزی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان از وزیر آموزش و پرورش به دلیل راه‌اندازی پویش «آجر به آجر» قدردانی کرد و آن را زمینه ساز انجام کار خیر برشمرد و گفت: مردم ما از گذشته پیشینه خیررسانی را داشته‌اند و این موضوع در فرهنگ امروز ما اثرگذار است، از مردم برای شرکت در پویش «آجر به آجر» دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در پایان با اشاره به اینکه استان همدان قابلیت خوبی دارد و علم دوستی مردم آن در عرصه مدرسه‌سازی موج می‌زند، گفت: خیران مدرسه‌ساز باید لذت مدرسه سازی به خصوص در مناطق پایین شهر را تبلیغ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.