در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حوصله خواندن کتاب به رحمت خدا رفته

یک شاعر گفت: فضای مجازی با انبوه اشکالات و نا به سامانی ها، فرصت پرداختن به کتاب را از مردم گرفته و کمتر کسی به خوانش کتاب روی می‌آورد.

سید محمود علوی نیا، شاعر گفت: این که هفته‌ای را با نام کتاب آذین ببندیم، کاری بسیار زیبا و دل انگیز است، چرا که تنها کتاب است که می‌تواند در هرزمینه‌ای راهگشای انسان باشد.

به گفته علوی نیا ، اما آیا به صرف یک نامگذاری و چندسخنرانی وگفتن، کفایت می‌کند؟ آیا در این هفته و هفته‌ها و روز‌های سال چندکتاب خوان تربیت کرده ایم و توانسته ایم فرهنگ کتاب خوانی رابه آن‌ها بیاموزیم و آن‌ها را نسبت ارزش کتاب توجیه کنم؟

علوی نیا گفت: چقدر توانسته ایم آسیب‌های موجود در این مسیرپر فراز ونشیب راکاهش دهیم؟ و از همه مهم‌تر آیا متولّیان امر قادر بوده اند مسیری هموار و بی درد سر و آسان را برای دسترسی عموم به کتاب فراهم آورند؟ و آیا عنوان کتاب‌های گاه به گاه منتشر شده می‌تواند درصد قابل توجهی از سلیقه‌ها راقانع سازد؟

این شاعر می گوید: زمانی می‌توانیم برای داشتن هفته‌ای به نام کتاب به خویش ببالیم وسری برافرازیم که ساختار جامعه بتواند به علایق خود به آسانی دسترسی داشته باشند و موانع موجود از سرراه مولفین و ناشرین برداشته شود.

وی افزود: فضای مجازی با انبوه اشکالات و نابه سامانی ها، فرصت پرداختن به کتاب را از مردم گرفته و کمتر کسی به خوانش کتاب روی می‌آورد، و انگار همراه با فقدان کتاب، حوصله خواندن هم به رحمت خدا رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
قبلا هم که فضای مجازی نبود سرانه کتاب خوانی در ایران پایین بود
چه اصراری دارید هر چیز بدی رو به فضای مجازی ربط بدید؟! این همه مشکلات اقتصادی و معیشتی رو نمی بینید؟ بی حوصلگی مردم از این مشکلاته
آخرین اخبار