تحصیل بیش از چهار هزار دانش آموز در مدارس سمای استان یزد

هماهنگ کننده عالی طرح مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه مدارس سمای استان یزد گفت: چهار هزار و ۱۳۰ دانش آموز در ۲۳ مدرسه سمای استان یزد در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

رضا مسرور هماهنگ کننده عالی طرح مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه و نماینده المدرسی معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست راهبری مدارس سما اظهار داشت: آنچه در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های سما مشاهده می‌کنیم به معنای واقعی کلمه اتصال آموزش و پرورش، سما و دانشگاه آزاد را می‌بینیم که همکاران با سابقه آموزش و پرورش و نیز اعضای هیئت علمی در مدارس سما حضور دارند و این حاکی از پیوند این سه نهاد است.

هماهنگ کننده عالی طرح مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه مدارس سمای یزد گفت: چهار هزار و ۱۳۰ دانش آموز در ۲۳ مدرسه سمای استان یزد در مقاطع مختلف تحصیلی حضور دارند که هزار و ۱۵ نفر آنان دانش آموزان مقطع متوسطه در ۹ مدرسه و در دو شهرستان هستند که ۲۵ درصد کل دانش آموزان سمای استان را تشکیل می‌دهند.

مسرور اضافه کرد: سال گذشته از سه هزار و ۴۲۰ دانش آموز توانستیم بدون ایجاد مدرسه جدید با ۲۰ درصد افزایش به چهار هزار و ۱۳۰ دانش اموز در سال تحصیلی جدید برسیم که کیفیت آموزش و تحصیل در این مدارسرا نشان می‌دهد.

او ادامه داد: به طور مثال؛ اگر برخی مدارس شهرستان‌ها به پختگی عالی برسد می‌تواند موضوعی را خودش راهبری کند ودر سطح دبیرستان دخترانه از بین ۷۷۰ مدرسه سراسر کشور سمای یزد رتبه اول کشوری را در طرح کنترل و تضمین کیفیت کسب کرد که در ۱۸ شاخصه در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسرور تصریح کرد: امتیاز مدارس دبیرستان سما از یک و شش دهم بالاتر بوده است و لازم است اختیاراتی به این مدارس داده شود و از تجربیات خود بگویند و به صورت پایلوت اجرا شود.

نماینده دبیر نظارت بر مدارس سما در اجرای طرح مهارت‌های زندگی اظهار داشت: مدارس ابتدایی پسرانه اردکان بیشترین امتیاز کنترل کیفیت را در رشد عملکرد داشته است و در سطح متوسطه نیز هنرستان پسرانه میبد بیشترین عملکرد را در زمینه‌ی کیفیت داشته است ونمونه بارز آن کسب رتبه ۵ کنکور می‌باشد.

مسرور افزود: اتصال بی مانند به پشتوانه دانشگاه آزاد و رشته‌های مختلف در هنرستان‌های سما مثل مکاترونیک را داریم که می‌تواند سما را ممتاز کند و از این پس نگاه ویژه توجه به امکانات است تا جزء ۱۰ مدرسه برتر کشور باشیم.

او اعلام کرد: دبیرستان دخترانه سمای یزد رتبه اول ارزیابی کشور را کسب کرد و هم  در ارزیابی عملکرد سمای یزد رتبه اول استان، منطقه و کشور در میزان رشد عملکرد برای مجموعه سما اتفاق افتاد که خروجی زحمات همکاران بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار