بنابر گزارش موسسه ابتکار داده های نفتی (جودی) تولید نفت خام عربستان در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن (سپتامبر) کمتر از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، آمارهای دولت سعودی نشان می دهد در حالی که عربستان بر اساس تقاضای موجود در بازار نفت عرضه می کند، تولید نفت خام این کشور در ماه اکتبر به دلیل نوسان های موجود در بازارهای جهانی با کمتر از یک درصد افت همراه بوده است.

موسسه ابتکار داده های نفتی اعلام کرد: تولید نفت خام عربستان سعودی در ماه اکتبر با 0.85 درصد افت به 9 میلیون و 360 هزار بشکه در  روز رسیده است، در حالی که این مقدار در ماه سپتامبر روزانه 9 میلیون و 440 هزار بشکه بود.

این موسسه اعلام کرد: آمارهای مربوط به تولید نفت عربستان به همراه میعانات گازی است، اما تولید مایعات گازی شامل رقم تولید روزانه نفت این کشور نمی شود.

بر پایه این گزارش، عربستان سعودی در ماه اکتبر روزانه 7 میلیون و 80 هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر کرد؛ در حالی که این رقم در ماه سپتامبر روزانه 6 میلیون و 810 هزار بشکه بود.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، اوایل ماه اکتبر در ظهران عربستان گفته بود: هم اکنون مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام مشاهده نمی شود و عربستان عرضه نفت خود را با نوسان های اخیر تقاضا در بازار هماهنگ کرده است.
 
با توجه به ادامه تردیدهای پیش روی تقاضای جهانی نفت خام، اعضای اوپک در نشست چهارشنبه هفته گذشته (23 آذر) در وین اتریش تصمیم گرفتند سطح تولید کنونی روزانه 30 میلیون بشکه نفت اعضای اوپک را تثبیت کنند که این رقم شامل تولید کنونی و آینده لیبی می شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار