
حمید شکری خانقاه در اولین سمینار رویکردها و استانداردهای جهانی روابطعمومی نوین در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دشمن بهدنبال انتشار یاس و ناامیدی در جامعه و کشورمان است، مدیران روابط عمومی با ایجاد امید و نشاط در جامعه باید این نقشه شوم دشمنان را خنثی کند.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی افزود: دنیای ارتباطات بر پایه اصول رمزگذاری و رمزگشایی نهاده شده است، مدیران روابطعمومی باید قادر باشند خوب رمز گذاری و رمز گشایی کنند، همچنین با شناسایی کوچکترین علائم ونشانههای ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه، نقشه دشمنان را خنثی کنند.
بیشتر بخوانید
وی گفت: مدیران روابطعمومی باید مراقب دامهای این حوزه باشند، تکنولوژی مدرن و محتوای بیکیفیت از دامهای امروزی در این حوزه است.
شکری بیان کرد: محتوای تکراری، محتواهای بیربط و اغلب طولانی، محتوای بدون استراتژی ارتباطی از محتواهای بیکیفیت است که باید مدیران از استفاده محتواهای مذکور باشند.
مدیر دپارتمان روابط عمومی موسسه آموزش عالی فناوران حکیم کشور خاطرنشان کرد: روابط عمومی اثربخش، روابط عمومی است که مشارکت آفرینی، عدالت مداری، فکر آفرینی، شفافیت آفرینی، صداقت آفرینی، رضایتآفرینی و ارزش آفرینی را از اهداف مهم خود قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه از ارکان اصلی روابطعمومی پاسخگو، پاسخیابی، پاسخ دادن و پاسخگو ماندن است، تصریح کرد: در حوزه ارتباطات با افزایش شایستگیهای فردی، مهارتهای حرفهای، دانش و تخصص ارتباطی باید دنبال تغییر باورها باشیم.
شکری با تاکید بر اینکه باید دانش جهانی را به روابطعمومی ایرانی منتقل کنیم، یادآور شد: با بنیانگذاری روابطعمومی دانشبنیان، ساختار سازی ارتباطات دانش محور، خود ارزیابی دانشی و شناختی، خودسازی میتوانیم دانش جهانی را به روابط عمومی ایرانی منتقل کنیم، دنیا بر اساس کیفیسازی روندها به موفقیت رسیدهاند و مدیران روابط عمومی باید مدلهای کیفی را در سازمانها پیاده سازی کنند.