واکسیناسیون بیش از چهار هزار قلاده سگ صاحب دار در زنجان

چهار هزار و ۲۵ قلاده سگ صاحب‌دار از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری هاری در این استان واکسینه شده اند.

حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: چهار هزار و ۲۵ قلاده سگ صاحب‌دار از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری هاری در این استان واکسینه شده اند.

حاج کاظمی افزود: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و اغلب از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

وی گفت : به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

حاج کاظمی با تاکید بر اینکه حیوانات مبتلا به هاری باید تحت شرایط شدید بهداشتی معدوم سازی شوند، از گله‌داران، دامداران همچنین افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند خواست، همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیردولتی انجام دهند.

وی گفت : اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری هستند، خود صاحبان این حیوانات هستند لذا این افراد علاوه بر واکسیناسیون، سالانه نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.