کلنگ زنی اولین مجتمع گردشگری عمومی در ورودی استان کرمانشاه

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کلنگ زنی اولین مجتمع گردشگری عمومی در ورودی استان از محور کنگاور ظرف دو هفته آینده خبر داد.

علی اصغر رشنو معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در دروازه ورودی استان، گفت : اصلی‌ترین ورودی گردشگران به کرمانشاه از مسیر همدان – کنگاور است که در این مسیر اثر تاریخی بسیار مهمی نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معبد آناهیتا یکی از مهمترین آثار تاریخی کشور و بزرگترین بنای سنگی ایران پس از تخت جمشید است که در شهرستان کنگاور به عنوان دروازه ورودی استان کرمانشاه قرار گرفته، بنابراین هرساله گردشگران زیادی برای دیدن این اثر تاریخی مهم از این مسیر به کرمانشاه سفر می‌کنند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به شان این بنای مهم در تلاشیم تا بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را در دروازه ورودی استان توسعه دهیم، بنابراین مجوز‌هایی را نیز در این زمینه صادر کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکی از خلاء‌های مهم زیرساختی در ورودی استان از مسیر کنگاور نبود مجتمع‌های گردشگری عمومی با فعالیت شبانه روزی است، تصریح کرد: در این راستا، اخیرا یکی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان پای کار آمده تا در این مسیر یک مجتمع گردشگری عمومی را احداث کند و اقدامات اولیه کار را نیز انجام داده است.

رشنو کل مساحت این پروژه را حدود ۱۳ هزار متر مربع و زیربنای آن را ۴۸۰۰ متر اعلام کرد و گفت: این مجتمع گردشگری شامل بخش‌هایی همچون رستوران، فضای اقامتی، تفریحی، ورزشی، خدمات خودرویی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... خواهد بود که به صورت استاندارد به گردشگران ارائه خدمات خواهد داد.

وی میزان سهم آورده سرمایه گذار برای این پروژه را در مرحله اول حدود ۲۰ میلیارد تومان بدون احتساب زمین خریداری شده اعلام کرد و گفت: طبق برآورد‌های انجام شده این پروژه حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت که حدود ۲۰ میلیارد تومان هم از اداره کل میراث فرهنگی تسهیلات دریافت خواهد کرد.

به گفته این مسئول کلنگ زنی این پروژه ظرف دو هفته آینده انجام خواهد گرفت و طبق وعده سرمایه گذار ظرف حدود ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.