آماده سازی زیرساخت‌ها برای جانمایی مسکن ملی در خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پیش از ساخت واحد‌های مسکن ملی، کار‌های زیربنایی و روبنایی انجام می‌شوند.

داریوش حسینی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان در حال ساخت است و۲۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۱۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط هستند، ضمن اینکه ۱۰ هزار نفر از مجموع متقاضیان واریز وجه داشته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان می گوید: آن دسته از متقاضیانی که می‌توانند وجوه خود را مرحله‌ای واریز کنند، مشخص شده اند و سایت‌هایی برای ساخت مسکن برای این تعداد متقاضی تعیین شده است.

به گفته او ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند، کارگزاران کار ساخت را آغاز کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تفاوت‌هایی که این طرح با طرح مسکن مهر دارد این است که پیش از ساخت واحد‌های مسکونی، کار‌های زیربنایی و روبنایی انجام می‌شوند، ضمن اینکه مناطق و اراضی را انتخاب می‌کنیم که خدمات در آنجا وجود داشته باشد و مردم برای سکونت در آن‌ها تمایل داشته باشند.

به گفته او جانمایی مسکن‌های جدید در شهر‌های بزرگ خارج از حریم شهری و با فاصله از مراکز کلانشهر‌ها انجام می‌شود و در واقع سرریز‌های جمعیتی در شهر‌های جدید سکونت می‌کنند، اما در سراسر کشور وقتی جانمایی صورت می‌گیرد ابتدا باید مسائل زیرساختی پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مسکن مهر ثبت نام کردند و حدود ۱۰۰ هزار نفر داری شرایط بودند و باید مبالغی را واریز می‌کردند و باتوجه به اینکه ساخت واحد‌ها متناسب با واریزی متقاضیان و تسهیلات بانکی بود و حین ساخت، بسیاری از افراد انصراف دادند، این اتفاق سبب شد طرح‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.