درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار در یک قدمی راه اندازی

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

فتح‌الله توسلی گفت: طرح درمانگاه تأمین اجتماعی در چهار سال گذشته متوقف شده بود و پیمانکار طرح کاری انجام نمی‌داد که با پیگیری لازم این طرح به سرانجام رسید.

او گفت: تجهیزات و نیروی لازم برای این درمانگاه از طریق آزمون تأمین شده است و به زودی این درمانگاه راه اندازی می‌شود تا دسترسی مردم این منطقه به خدمات درمانی افزایش یابد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت باید به مناطق محروم عادلانه باشد، گفت: شرایط به گونه‌ای است که در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با کمترین پزشک متخصص مواجه هستیم و بیشتر پزشکان در مراکز استان هستند.

توسلی با اشاره به ضرورت محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت گفت: به منظور پیگیری مطالبات به حق شهروندان مهاجران و مذاکراتی که با وزیر بهداشت صورت گرفت، دستور صریح این مقام مبنی بر ۲۴ ساعته شدن درمانگاه این شهر اخذ شد.

او گفت: پس از مکاتبات مداوم بالاخره با چارت درمانگاه شبانه روزی شهر مهاجران با اعلام وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، ماما، رادیولوژی موافقت و مقرر شد مرکز خدمات جامع سلامت مهاجران به درمانگاه شبانه روزی تغییر یابد.

نماینده مردم شهرستان کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث نیاز دارویی و درمانی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ گفت: انبار‌های دارویی دو شهرستان کبودراهنگ و بهار خالی بود که مشکل دارویی و درمانی این دو شهرستان را سه بار از طریق معاونت غذا و دارو پیگیری کردیم و بسته‌های دارویی سرم و دارو برای این دو شهرستان ارسال شد که مردم دچار مشکل نشوند.

توسلی گفت: در بحث کمک به خانه‌های بهداشت و تعمیر و تجهیز آن‌ها برای شهرستان بهار تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن مصوب شده و در نوبت تحویل است.

او گفت: با این اقدام می‌توانیم دستگاه سی‌تی‌اسکن و لاپاراسکوپی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی را برای شهرستان بهار و نیز دستگاه ام‌آرآی و لاپاراسکوپی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی برای کبودراهنگ را تحویل بگیریم، علاوه بر آن برای هر دو شهرستان اعتباری افزون بر چهار تا پنج میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز هر حوزه اخذ کرده‌ایم که این اعتبار توزیع شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: برای درمانگاه سیمین بهار که چند سال متوقف شده بود نیز دو میلیارد اعتبار نقد اخذ کردیم ضمن اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای درمانگاه مجموعه فرهنگیان شهرستان بهار که متوقف شده بود، اخذ شده است.

توسلی توزیع عادلانه امکانات بخش بهداشت و درمان را حق مردم دانست و گفت: تأمین سلامت مردم باید مورد توجه جدی باشد و یکی از مطالبات مهم مردم رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان است بنابراین مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم در این حوزه را با جدیت دنبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.