تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر ارتقای سطح تحصیلی استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تعلیم و تربیت زیر بنای توسعه کشور است و باید استان در برنامه هفتم توسعه از نظر سطح تحصیلی ارتقا یابد.

آقای عابدین خرم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: مشکلات مربوط به آموزش و پرورش را نیز برای رسیدن به ارتقای تحصیلی به طور جدی در کارگروه پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از همراهی نکردن آموزش و پرورش معلمان و دانش آموزان استان با اغتشاشات اخیر و شرکت در راهپیمایی سیزده آبان تشکر کرد و گفت: در استان ما دانش آموزان و معلمان با آگاهی و بصیرت و دشمن شناسی خود نگذاشتند این حرکت‌های خطرناک شیوع پیدا کند و در این دو ماه به جای شرکت در حاشیه سازی‌های دشمن به درس و بحث پرداختند.

آقای عابدین خرم همچنین خواستار رفع نگرانی و دغدغه خانواده‌ها در زمینه شیوع بیماری‌ها در مدارس و لزوم ارتقای بهداشت فردی و جمعی در مدارس و حل مشکلات مربوط به سرویس مدارس و سیستم‌های گرمایشی مدارس شد تا این مسائل آموزش را تحت تأثیر قرار ندهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین کمبود فضا‌ها و امکانات آموزشی را یکی از علل مهاجرت ساکنان روستا‌ها به شهر‌ها و رشد حاشیه نشینی بیان و تاکید کرد: باید همه امکانات آموزشی مورد نیاز مردم تأمین شود و مدارس سنگی و کانکسی در اسرع وقت به مکان‌های مناسب تبدیل شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هم گفت: امسال به ارزش ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی بر اساس ضریب محرومیت در مدارس استان توزیع شده است و تا یک ماه آینده تجهیزاتی دیگر به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در زمینه هوشمند سازی توزیع خواهد شد.

آقای فرهودی افزود: یکی از مشکلات ما طرح‌های نیمه تمام دولتی به تعداد ۴۸ طرح و طرح‌های نیمه تمام خیرساز به تعداد ۳۰۸ طرح است که نیاز به تکمیل با سهم پرداختی دولتی دارد.

وی سرانه دانش آموزی مدارس استان را ۵ ممیز ۱۷ و سرانه کشوری آن را ۵ ممیز ۲۲ بیان کرد و گفت: این سرانه در برخی نواحی تبریز پایین‌تر است که نیاز به افزایش تعداد مدارس داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.